logo-white

Nordmenn best til å sette sammen reiser selv

Hele 55 prosent av nordmenn liker best å bestille fly og hotell hver for seg, når de skal ut på reise. Det viser TUIs årlige merkevareundersøkelse. Det går hånd i hanske med reiseoperatørens nye langtidsstrategi for vekst.

Nordmenn reiser gjerne til varmere strøk om høsten og vinteren og 55 % foretrekker å bestille rutefly og hotell separat framfor charter. Det viser TUI Nordics årlige merkevareundersøkelse (Bildekilde: TUI Group)

TUI gjennomfører jevnlig merkevareundersøkelser og et av de faste spørsmålene er hvordan de nordiske gjestene ønsker å bestille reisen sin. Hele 55% av nordmennene oppgir at de foretrekker å bestille reiser med fly og hotell separat. Det er den høyeste andelen i alle de nordiske landene. 22 % foretrekker å bestille en pakkereise med charterfly, mens reisetypen er irrelevant for 24 %.  

– Det er tydelig at fleksibilitet er ekstra viktig for oss nordmenn. Når man bestiller fly og hotell separat,  er man heller ikke bundet til de tradisjonelle reiselengdene. Er det en 9 eller 12 dagers reise som passer deg best, så kan du bestille akkurat det. Samtidig som du beholder tryggheten gjennom å bruke en reiseoperatør, sier kommunikasjonsjef Anne Mørk-Løwengreen. 

(Kilde: TUI Group)

Strategien gir fleksibilitet

TUI har tatt konsekvensen av dette behovet for fleksibilitet og skreddersøm. Den nye vekststrategien tiltrekker seg målgrupper som normalt ikke bestiller charterreiser. 

– I TUI-appen bygger vi opp et helt økosystem, hvor du kan bestille pakkereiser, kun fly, kun hotell, opplevelser eller andre oppgraderinger.  Vi er ute på en langsiktig, strategisk reise sammen med gjestene våre, hvor målet er å levere alt som har med reiser å gjøre, sier salgssjef i TUI Norge, Anya Tonn.

Denne voksende reiseporteføljen synliggjøres i disse dager, gjennom en stor merkevarekampanje på TV, radio og på digitale flater.

Les også: TUI til åtte nye byer i USA

Gir et konkurransefortrinn

– De klassiske charterreisene til solen er fortsatt kjernen vår, men det brede spekteret av reiseopplevelser vi tilbyr i tillegg, gir større fleksibilitet og valgfrihet. Samtidig forventes den samme tryggheten som er så sterkt knyttet til merkevaren vår. Kombinasjonen gir merverdi og et konkurransefortrinn i forhold til andre reiseselskaper, sier Tonn.

Som et ledd i strategien lanserte TUI i begynnelsen av 2023 en ny plattform, hvor man kan bestille kun hotell.

Innen året er omme skal du kunne velge mellom 100 000 hoteller verden over. 80 % av dem som hittil har brukt muligheten til å bestille kun hotell er nye kunder. 

Kan reise til hele verden!

TUIs nordiske portefølje omfatter nå fler enn 100 destinasjoner over hele verden – og det blir stadig flere.

– Om det er en weekend i en storby,  en uke på Gran Canaria, eller å utforske en paradisøy som er din neste drømmeferie, så kan du reise med oss, sier Mørk-Løwengreen. 

Flere relaterte nyheter finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker