logo-white

Nordmenn bestiller reiser døgnet rundt: Star Tour utvider åpningstidene

Nordmenn er online så og si hele døgnet, noe som gjør at bestilling av den neste drømmeferien også kan gjøres når som helst. Nå tar Star Tour konsekvensen av folks endrede kjøpemønster og utvider åpningstidene slik at reiselystne nordmenn kan få svar på sine spørsmål helt frem til klokken 23 alle dager hele året*.

Star Tour har iløpet av det siste året hatt mer enn fire millioner besøkende på sin hjemmeside mellom klokken 19.00 og kl 23.00, og antallet henvendelser øker stadig i dette tidsrommet.

- Andelen sene reisebestillinger er i kraftig vekst og i takt med dette ser vi at behovet for å ta kontakt med oss også vokser, vi har derfor valgt å utvide våre åpningstider fra 07.00 til 23.00 hver dag hele året. Hvis våre kunder alltid er online, så skal vi som reiseselskap også være det, sier André Braathen, som er Country Manager for Star Tour i Norge.

Star Tour har ansatt nye medarbeidere som skal hjelpe norske kunder med å finne den perfekte ferieturen og svare på alle mulige spørsmål i de sene kveldstimer. Turoperatøren forventer at ca. 30.000 nordmenn vil benytte seg av de utvidede åpningstidene i løpet av et år.

Telefon, Chat, E-post og Facebook

De utvidede åpningstidene gjelder for telefon (07-18 fredag og lørdag), chat på nettsiden, e-post og Facebook der man ser at behovet er i vekst. Telefonen er fortsatt den mest foretrukne måte å henvende seg til Star Tour på, og det er her kunden gjerne vil stemme av de siste små detaljene før man klikker “betal” og reisen er i boks.

Nora Aspengren (Star Tour)
Nora Aspengren (Star Tour)

– Man kan lett få inntrykk av at “alle” bestiller reisene sine selv, uten å kontakte reisebyrå, flyselskap eller hotell på noen måte, vi ser derimot en klar tendens til at den personlige servicen er like viktig som den alltid har vært. Det er heller kanalvalgene som har endret seg. Flere og flere tar kontakt via e-post, chat og sosiale medier, selv om telefonen som sagt er det de fleste foretrekker, sier Nora Aspengren,  som er kommunikasjonsansvarlig for Star Tour i Norge.

En vedvarende trend er at kondene foretrekker å snakke med en rådgiver som snakker norsk når de har spørsmål om ferieturen sin.

– Alle de som ringer til oss har mulighet til å snakke med og få rådgivning av våre kollegaer i Finland, Sverige eller Danmark, men dette er altså noe de aller færreste ønsker. Vi har derfor satset på ekstra bemanning slik at vi kan hjelpe så mange som mulig også om kvelden, sier Nora Aspengren.

Her kan man nå Star Tour fra og med 2. november:

*Med forbehold om endrede åpningstider på røde dager, julaften, nyttårsaften, 1. og 17. mai.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Britannia Hotel (Arkivbilde: ©otoerres)

Hotels.com lanserer den første globale prisutdelingen basert på hvordan hotellene behandler sine gjester

(bildekilde: strawberry.no)

Wood Hotel Bodø har åpnet dørene

Air France Lounge - Paris Charles de Gaulle

Kredittkort med gratis adgang til flyplasslounger

Kiruna Aiport (bildkälla: Peter Phillips/Swedavia)

SAS lanserar direktlinje mellan Kiruna och Köpenhamn i vinter

(Foto: Canary Islands Tourism)

Viva el 17 de Mayo ! – Årets nasjonaldag feires stort på Kanariøyene