logo-white

foodoras restauranter i Norden begynner å selge gjennom Instagram

Instagrams eier Facebook gjør det lettere for mennesker å støtte sine lokale restauranter. Gjennom foodora og Instagram kan man nå gjøre en bestilling direkte via foodoras instagramkonto og få leveransen kort tid etter.

foodora - syklist - matlevering - Oslo
foodora-syklist undersveis til kunden (foto: foodora norge)

Corona-pandemien forandrer hvordan vi lever og hvordan vi kommer i kontakt med andre, og Instagram og foodora ønsker å bidra til å gjøre det lettere for lokale bedrifter å overleve.

Instagram har lansert handlingsknapper som restauranter og kaféer kan legge inn i sine Instagram-profiler så kundene lettere kan bestille hjemlevering av mat direkte i appen.

Når følgeren trykker på “Bestill mat”-knappen i Instagram-profilen eller på handlingsknappen “Matbestillinger” i en Instagram-story omdirigeres følgeren til foodoras app der de kan bestille hjemlevering eller pick-up.

Elisabeth Myhre  - foodora Norge
Elisabeth Myhre (foto: foodora norge)

– Dette er enda en måte for oss å styrke det lokale næringslivet, som er Norges motor. At innovative selskaper velger oss som partner ser jeg som et bevis på at vi driver en bra og verdsatt bedrift. Vi er Nordens største markedsplass for hjemlevering, noe som tiltrekker seg andre nyskapende bedrifter, sier Elisabeth Myhre, Managing Director foodora Norge.

– Vi vet at bedrifter jobber hardt i disse tider, og vi ser konstant på løsninger som gjør det mulig for konsumenter og bedrifter å samhandle med hverandre via våre plattformer, spesielt siden fysisk kontakt ikke anbefales nå. I mai presenterte Facebook en mulighet som gjør at man kan bestille mat direkte via restaurantens konto på Instagram, og vi er glade for at foodora nå er en partner som gjør det mulig for mennesker å handle mat på et sikkert og enkelt sett fra restauranter i hele Norden, sier Rune Paulseth, Country Manager Facebook Norway.

Samarbeidet er allerede i gang og foodoras restaurantpartnere kan allerede i dag velge å legge til funksjonen på sin Instagram-profil.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords