logo-white

Strawberry og Norwegian enige om felleseid lojalitetsselskap

Strawberry og Norwegian er blitt enige om en felles plattform for lojalitetsprogrammene Norwegian Reward og Strawberry. Etter den første offentliggjøringen i juni 2023 er avtalen nå helt på plass, og det felleseide selskapet er allerede i drift.

Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian og Petter A. Stordalen, eier og grunnlegger av Strawberry (Foto: Erik Krafft)

Strukturen i samarbeidsselskapet er endret slik at majoriteten av verdien til lojalitetsprogrammene forblir i henholdsvis Norwegian og Strawberry. Med det nye oppsettet vil Norwegian og Strawberry eie 50 prosent hver av samarbeidsselskapet fra start med markedslansering planlagt i andre halvdel av 2024.

Les også: Norwegian og Strawberry etablerer felles “valuta” for fordelsprogrammer (juni 2023)

– Avtalen er en milepæl for både Norwegian og Strawberry. Vi er to nordiske selskaper som på hver vår måte har utfordret bransjene og markedene vi opererer i. Norwegian deler vårt ønske om å utvikle innovative og bedre løsninger for gjestene, og partnerskapet vil skape store synergier og merverdi for medlemmene og partnerne våre. Vår felles fordelsvaluta blir en gamechanger i markedet og vil tiltrekke seg de beste partnerne innenfor alle bransjer. Når vi går i markedet, får medlemmer tilgang til utømmelige muligheter av reiser, spa, restauranter og mye mer, og dette er bare begynnelsen, sier Petter A. Stordalen, grunnlegger og eier av Strawberry.

I første omgang blir det Norwegian Reward og Strawberrys fordelsprogram som inngår i samarbeidet, mens planen er å inkludere flere ledende aktører fra hele Norden, slik at kundene får enda flere muligheter til å tjene og bruke poeng.

– Jeg er veldig glad for at vi har fått denne avtalen med Strawberry, et samarbeid som vil gi flere fordeler til våre mer enn 10 millioner medlemmer av Norwegian Reward og Strawberry. Vårt partnerskap vil endre landskapet for lojalitetsprogrammer når vi lanserer verdens første felles fordelsvaluta til bruk på tvers av flere selskaper. Medlemmene kan da tjene og bruke den felles lojalitetsvalutaen på tvers av programmene og andre deltagende partnere. Det er fint å kunne dele denne nyheten med medlemmene våre, og ikke minst ser jeg frem til å ønske nye partnerbedrifter velkommen i tiden fremover, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

Les også: Strawberry-medlemmer kan nå tjene poeng på reiser med Hurtigruten Group (oktober 2023)

Flere relaterte nyheter og artikler finner du HERHER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Apollo Reiser)

Apollo lanserer reiser til Gambia

(Foto: Davy Byrnes/Dublin City)

Utforsk Dublin i fotsporene til Leopold Bloom under årets Bloomsday Festival

(Foto: Visit Maldives)

Maldivene – en pioner innen bærekraftig turisme

(Foto: RundtomiN)

Åpent skip med Havila Pollux i Stavanger

F.v. Bård Espeland, Head of fleet sales i Harald A. Møller AS, Jørn E. Skjeldrum, Fleet and Insurance Director i Hertz Norge, Trygve Simonsen Adm. dir. i Hertz Norge, og Ulf Tore Hekneby Adm. dir. i Harald A. Møller AS (Bildekilde: Hertz)

Hertz akselerer elbilsatsingen i Norge