Rekordår for Norsk Folkemuseum
Norsk Folkemuseum har hatt rekordhøyt besøk i 2014 med 270.270 besøkende, en økning på 12% fra 241.383 besøkende i fjor. Forrige besøksrekord var Jubileumsåret 1994. Da feiret museet 100-årsjubileum og hadde 269.225 besøkende.

– Det er ingen overraskelse at vi har hatt et godt år i 2014. Feiringen av Grunnlovsjubileet har gitt et fokus på kunnskap, og da blir vi mer aktuelle. Utstillingen «1814 – Spillet om Norge og Danmark» var en utstilling mange ville oppleve. Vi har vel dessuten blitt flinkere til å fortelle folk om at alt det spennende som skjer på museet. Det gjør at flere kommer på besøk, sier program og kommunikasjonsrådgiver, Jon Ilseng
Og hva gjør dere for at folk skal komme igjen neste år?
– Neste år blir det fokus på fotograf Anders Beer Wilse og hans viktige bilder. En utstilling åpner 16. april og innen året er omme skal alle i Norge vite at Wilse er av Norgeshistorienes viktigste fotografer, sier Jon Ilseng









