logo-white

Pincho Nation ekspanderer i Norge

Den svenske franchisekjeden Pincho Nation vil i løpet av de fire neste årene femdoble antall restauranter i Norge. Nå jakter de franchisetakere og lokaler over hele landet.

Pincho Nation App - Restaurantkjede - Sverige - Norge - Europa
Pincho Nation Appen (Foto: Julio Chang)

Pincho Nation, som er en av de ledende restaurantkjedene i Sverige, tilbyr et unikt sirkusinspirert restaurantkonsept med en bred meny bestående av småretter i tapasstørrelse, inspirert av kjøkken fra hele verden. Nå har de et mål om å åpne 15 nye restauranter i Norge i løpet av fire år.

Hvor de neste restaurantene åpner, er ennå ikke klart. Pincho Nation, som har vært etablert i Norge siden 2018, ser nå potensialet og interesse i de større og mellomstore byene som for eksempel Trondheim, Fredrikstad, Bergen, Kristiansand og Stavanger.

Siden rettene er små og mange, er det enkelt for alle å finne noe de liker på menyen. Kanskje er dette også en av grunnene til at så mange er fornøyde når de går herfra, siden de får bestilt noe akkurat de har lyst på.

Jan Wallsin - Daniel Christensen - Pincho Nation Norge
Jan Wallsin, CEO i Pincho Nation, vil femdoble antall restauranter i Norge og jakter franchisetakere. Her med Daniel Christensen, franchisetaker, Pincho Nation Porsgrunn. (Foto: Pincho Nation)

Jakter ambisiøse ledere

Pincho Nation er nå på jakt etter flere ambisiøse ledere som ønsker å satse, og som vil være med på å etablere dette unike restaurantkonseptet i Norge.

– Vi leter etter både franchisetakere og lokaler over hele landet, og ser frem til å styrke vår posisjon i Norge, sier Jan Wallsin, CEO i Pincho Nation.

Målet om 15 restauranter vil være en femdobling, med allerede to etablerte restauranter i Oslo og en i Porsgrunn. Det var i februar at nye franchisetakere slo opp dørene til en ny restaurant i Porsgrunn, noe som har vært en suksess fra dag én. At valget falt på Grenlandsområdet, var heller ikke tilfeldig.

– For Pincho Nation er franchisetakeren det viktigste, og i Porsgrunn fant vi driftige, lokale folk med engasjement. Prikken over i’en ble satt med et perfekt restaurantlokale, sier Jan Wallsin, CEO i Pincho Nation.

Lokale og dedikerte franchisetakere er viktig lokalt, men ikke minst er det viktig for å utvikle konseptet til Pincho Nation. Det er også viktig for å øke tilveksten av restauranter rundt omkring i landet.

Eksteriør - Logo - Pincho Nation - Restaurantkjede - Sverige - Norge - Europa
Pincho Nation har som mål å åpne 15 nye restauranter i Norge de neste fire årene (Foto: Håkan Tiderman)

Nyetablert suksess i Porsgrunn

Daniel Christensen, franchisetaker på nyetablerte Pincho Nation i Porsgrunn, har vært svært positiv til å etablere ny restaurant etter pandemien og kan skimte med svært gode resultater. Daniel Christensen har mer enn 20 års erfaring fra restaurantbransjen, og mener at Pincho Nation sin store suksess kommer av at de treffer absolutt alle målgrupper, i tillegg til at konseptet til Pincho Nation er idiotsikkert og sikrer lønnsomhet.

– Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært kritisk til franchising, men her fikk jeg en unik mulighet med Pincho Nation. Det er et selskap som er godt utviklet, trygt og som til og med har egen IT-avdeling, sier Daniel Christensen, franchisetaker Pincho Nation Porsgrunn.

Han legger heller ikke skjul på at han hadde drømt om restaurantlokalet i flere år.

– De første 24 dagene har Pincho Nation Porsgrunn hatt en omsetning på to millioner kroner, og det i mars, sier han.

– Dette er omsetning i mars før vi har begynt med lunsj, bar og til og med uteservering, sier den engasjerte og nyetablerte franchisetakeren som helt opplagt gleder seg til våren.

Restaurantgjester - Interiør - Pincho Nation
Dinner hos Pincho Nation (Foto: Håkan Tiderman)

Sterk tro etter pandemien

Under pandemien var det begrenset med muligheter til å reise mellom Norge og Sverige, noe som gjorde det vanskelig å treffe potensielle franchisetakere og se på lokaler.

Men til tross for at pandemien har påvirket planene til Pincho Nation om å etablere flere restauranter under pandemien, har det aldri hersket noen tvil om at de ønsker å ekspandere i Norge, og nå ser restaurantbransjen ut til å gå lysere tider i møte.

– Vi gleder oss over å satse i Norge, og er spente på å se hvor vår neste restaurant vil ligge, og hvem som vil drifte den, avslutter Jan Wallsin, CEO i Pincho Nation.

Les også: Hvordan fungerer det å drive en Pincho Nation restaurant? (februar 2022)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker

Illustrasjonsbilde: Avinors elfly over Trondheim lufthavn, Værnes (Foto: Øystein Løwer / Avinor)

Norge skal etableres som internasjonal testarena for null- og lavutslippsluftfart