logo-white

Penger til turportal

Statskog bidrar med 250 000 kroner til å videreutvikle norsk, digital turplanlegging.

På tur fra Pikhåghytta med utsikt mot Glomdalen i Svartisen nasjonalpark (Foto: Magnus Beyer Brattli)

– Den digitale inngangen til helsebringende, analoge friluftsopplevelser blir stadig viktigere. Inspirasjonen og planleggingen starter som regel på mobilen, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.

UT.no inneholder nå over 16 000 turforslag med rutebeskrivelser, bilder og praktisk informasjon. Det er flere millioner søk i portalen hvert år.

Statskogs tilskudd på 250 000 skal bidra til videreutvikling av den digitale tjenesten UT.no. Turportalen er en tjeneste fra Den Norske Turistforening, i samarbeid med Statskog, Friluftsrådenes Landsforbund, Miljødirektoratet og Kartverket.

Statskog har tidligere bidratt med en halv million kroner i utviklingsstøtte til UT.no.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!