Norrøna sin visjon er “Velkommen til naturen”. Den handler om å gi brukere en fantastisk naturopplevelse. For å strekke seg enda mer mot visjonen, vil de i tillegg til høykvalitets friluftsutstyr også tilby fantastiske naturopplevelser.
Oppkjøp av Canvas Hotel Telemark
Norrøna Adventure AS er Norrøna sitt reiselivsselskap, som er majoritetseier i selskapene Norrøna Hvitserk Adventure AS, Nor AS og Int AS som driver med opplevelsesreiser for mindre grupper i Norge og mer enn andre 50 land. Nå har de kjøpt Canvas Hotel Telemark på Treungen. Tidligere eiere, Jan Fasting og Vebjørn Haugerud, blir med videre på eiersiden.
– Det at Norrøna anskaffer Canvas er spennende nyheter for alle naturentusiaster og spesielt for stisykkelmiljøet. Vi er begeistret over å utvide vår internasjonale rekkevidde og er forberedt på å gi hver gjest en opplevelse ulik alle andre,” – Jan Fasting, medeier av Canvas Hotel Telemark
Et paradis for stisyklister
Dette er en stor milepæl for selskapet da det er det første overnattingsstedet som inngår i Norrøna sin reiselivssatsing.
– Jeg har selv vært på Canvas Hotel Telemark minst en gang i året siden det åpnet. Jeg synes det er et så unikt og rått sted å være. Det gir så ro i sjelen, og det er så fin og fantastisk stisykling der, samt at hele stedet er så unikt. Jeg har aldri sett og opplevd noe liknende i verden. Det er derfor jeg kommer tilbake hvert år. Jeg er veldig stolt at vi nå har fått med oss teamet og stedet inn i Norrøna Adventure,” – Jørgen Jørgensen administrerende direktør og fjerde generasjons eier i Norrøna.
Mål om å bli den ledende aktøren for opplevelsesreiser i Norge
En destinasjon som er eid av Norrøna Adventure skal være et sted du kommer nærmere naturen, finner ro og fred i sjelen. Et sted der man legger vekk telefonen, nyter utsikten og bruker tid med venner eller familie.
– Canvas Hotel i Telemark er et veldig godt eksempel på hva vi ønsker å få til når man er på stedene våre,”– Jørgen Jørgensen
Gjennom denne satsningen er Norrøna Adventure sitt mål å bli den ledende aktøren i Norge på opplevelsesreiser og de vil bruke hele Norrøna sitt nettverk av butikker, nettsider og kommunikasjon til å nå ut til riktige kunder både i Norge og internasjonalt. De har allerede en stor gruppe kunder som er veldig interessert i opplevelsesreiser, ikke minst mot det unike Norge har å by på. De ser i dag at veldig mange av de internasjonale gjestene som er på aktivitetsferie i Norge, gjør det gjennom utenlandske aktører, og håper at dette i fremtiden skal skje i større grad hos dem.
Aktiviteter Norrøna Adventure skal kunne tilby er forskjellige nivåer av: fotturer, klatring, topptur, stisykling, dykking, fiske, nordlys, kajakk, surf, windsurf, foil, jakt, hundekjøring og fjellski.
Les mer om Norønna Canvas Hotel Telemark HER