logo-white

Norges Fotballforbund og Thon Hotels enige om ny samarbeidsavtale

Partene skal spesielt jobbe sammen for å få flere jenter til å ta trener- og lederutdanning. – Avtalen har stor betydning for norsk fotball, sier fotballpresident, Lise Klaveness. 

Fra venstre: Karl-Petter Løken, NFF, Morten Thorvaldsen, Thon Hotels og Lise Klaveness, NFF, med ny samarbeidsavtale (Bildekilder: Fotballforbundet/Thon Hotels)

Thon Hotels har vært en av forbundets viktigste samarbeidspartnere de siste 15 årene. Nå har partene signert en ny femårsavtale. Samarbeidet vil spesielt være rettet mot NFF og Thon Hotels nye jentesatsing, «Flere Jenter», som er et eget prosjekt som har til formål å rekruttere flere jenter til fotballen – spesielt innenfor trener- og lederroller. Avtalen er også knyttet mot Norgesmesterskapene (Cupen), både for damer og herrer, og for aldersbestemte klasser.

– Jeg er veldig glad for å kunne bekrefte at vi fortsetter samarbeidet med Thon Hotels. Thon Hotels er en svært samfunnsbevisst aktør, og vi har hatt et veldig godt samarbeid over lang tid. De har en klar ambisjon om hva partene skal få ut av avtalen, og ønsker et spesielt fokus på satsing på jenter i alle deler av fotballen. Det liker vi, og det er jo også helt i tråd med NFFs strategiplan, sier Karl-Petter Løken, generalsekretær i Norges Fotballforbund.

Thon Hotels vil ikke kommentere selve verdien på samarbeidsavtalen, men bekrefter at satsingen på å få flere jenter i fotballen også gjenspeiles i sponsorverdien og tilrettelegging av aktiviteter.

– Dette er en viktig avtale for Thon Hotels. Den bidrar til at vi kommer i kontakt med våre kunder i hele Norge, og den setter oss på kartet under viktige nasjonale begivenheter. Den reflekterer også vårt engasjement for jenter i idretten. Vi ønsker at alle skal ha likt utgangspunkt og like muligheter til å drive idrett. Denne avtalen setter handling bak ord, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.

Avtalen mellom Norges Fotballforbund og Thon Hotels skal blant annet støtte forbundet og kretsenes satsing på å utdanne flere kvinnelige fotballtrenere gjennom UEFAs trenerutdanning.

– Norske sponsorer kan utvise samfunnsansvar, samtidig som de markedsfører egen bedrift. Det er denne avtalen et veldig godt eksempel på, sier Lise Klaveness.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker