logo-white

Balearene – Ny kampanje for å få turister til å bruke mindre vann under ferien

LIFE + WAT’SAVEREUSE-prosjektet er et stort fellesprosjekt på tvers av Pyreneene og Middelhavet som til sammen har ni partnere fra Balearene, den spanske regionen Catalonia og den franske regionen Occitanie.

Logo - LIFE + WAT'SAVEREUSE - Vannspareprosjekt - Balearene
LIFE + WAT’SAVEREUSE-prosjektets logo. Foruten Balearene er også den spanske regionen Catalonia og franske Occitanie med i kampanjen som også støttes av EU (Bildekilder: AETIB/Related.dk)

Partnerne fra Balearene er turistrådet, øyenes vannforsyningsselskap Balearic Water Agency og selskapet Chemical Cluster of the Balearic Islands, som jobber med vannhygiene. Målet med prosjektet er å bidra til en løsning på utfordringene med vannforsyningen som Balearene har opplevd de siste årene. Dette er spesielt en utfordring i sommersesongen, når øyene har høye temperaturer og besøkes av mange turister.

Hver av de tre partnerne har bidratt til den informative kampanjen med fokus på behovet for å redusere vannforbruket i reiselivsnæringen på øya. Turistrådets del av kampanjen har et budsjett på 50 000 euro og består av blant annet videoer for å informere om hvordan du som turist kan bruke mindre vann. Det er også laget en ny informasjonsplattform på nett, som øyenes hoteller kan referere til via QR-koder og brosjyrer.

Det vil også bli holdt workshops og møter med reiselivssektoren og lokale myndigheter for å formidle initiativer for å spare og resirkulere vann.

LIFE + WAT’SAVEREUSE-prosjektet går over de neste tre årene og har et totalbudsjett på 1,5 millioner euro.

Flere relaterte nyheter, artikler og reisetips finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Terminalbygget på Mo i Rana lufthavn, Røssvoll (Foto: Hedda Hiller/Avinor)

Mo i Rana lufthavn Røssvoll holder stengt i hele juli

(Foto: Ģirts Raģelis)

Guide: Møt sommeren i Riga

Viking Yi Dun utenfor Shanghai (Bilde: Viking)

Viking tilbyr nå Mongolia på sine Kina-cruise

The new signature drink Avionic will be served with nuts as a welcome drink on board before take-off (Photo: Lufthansa)

New culinary highlights in Lufthansa Business Class

Konsekvensene ved forbikjøringsulykker kan ofte bli alvorlige, understreker forsikringsselskapet If. (Foto: If)

Flere bileiere får bilen stjålet