logo-white

Amadeus Ventures investerer i gründerbedriften AVUXI, som rangerer populariteten til alle steder i hele verden

Uansett hvor eller hvorfor man reiser, vil de aller fleste bo i det mest interessante området, spise på de beste restaurantene og besøke de morsomste severdighetene i byen. Men det er ikke alltid man har tid eller anledning til å undersøke reisemålet grundig før avreise.

Dette vil gründerbedriften AVUXI gjøre noe med. For å gjøre det lettere for reisende rangerer AVUXI populariteten for steder over hele verden.

Ved hjelp av AVUXIs TopPlace-teknologi analyseres geodata, blant annet kommentarer, bilder og anmeldelser fra millioner av brukere fra over 60 forskjellige kilder, som for eksempel Instagram, Facebook, Twitter, Google og Wikipedia og skaper såkalte «varmekart» basert på dette.

Integrert hos et online-reisebyrå eller en metasøkemotor, kan reisende på den måten se hva de mest populære områdene i en by er i bookingtilfellet, spare tid og enkelt søke på ulike kategorier.

AVUXI er basert i London og Barcelona og er blant de siste bedriftene som er sponset av Amadeus Ventures, som investerer i nyetablerte virksomheter i grenselandet mellom reiser og IT.

Flere B2B-nyheter finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!