logo-white

#EnjoyGermanFood: Fokus på kulinariske Tyskland i DZT sin markedskommunikasjon 2018

I 2018 retter DZT (Tysklands Nasjonale Turistkontor) sin verdensomspennende markeds- og salgsaktivitet mot temakampanjen “Culinary Germany”. Sentralt står tilbud om all variasjonen som fins i de forskjellige, regionale kjøkkener og landsdelene for dem som vil oppleve typiske, autentiske, kulinariske tradisjoner og nyte Reiselandet Tyskland på enda én måte.

Vinmark ved Gleisweiler, Rheinland-Pfalz (bilde: ©:DZT e.V. F: Peter Irman)

Tysklands gastronomi trekker til seg 3,2 millioner overnattinger blant de innkommende turistene. Restauranter/kaféer utgjør 53 prosent av det de utenlandske besøkende setter størst pris på, etter å ha besøkt severdigheter og museer/utstillinger.

Bred, strategisk mediekampanje

I de utenlandske markedene satser DZT våren 2018 på kulinariske asparges- brød- og vin-evenementer fra matvogner. I tillegg skal internasjonale “Cooking Events” påvirkes ved at spesialiteter fra filmen “kokes opp på nytt” og sørger for videre transmedial kommunikasjon. I tett samarbeid med Premium Partner Deutsches Weininstitut (DWI) og andre utvider DZT årskampanjen i utenlandsmarkedene.

Les mer om det tyske vininstituttet HER

“Thüringer-kaken” er høykarbo, men smaker utrolig godt ! (foto: ©otoerres)

Kulinarisk livsstil

Regionale ukemarkeder, matfestivaler og matvogner er blitt faste innslag i vårt urbane liv. Dermed videreutvikler gastronomien seg med basis i tradisjonelle oppskrifter, for nettopp å kunne tilby et jordnært, kortreist kjøkken. Spesielt autentisk opplever gjester fra hele verden tysk spise- og drikkekultur på de tradisjonelle festene gjennom året.

Les mer om de tradisjonelle festene i Tyskland HER 

Mangfoldige tilbud fra stjernekjøkken til gatekjøkken

292 restauranter har for tiden mellom en og tre stjerner i Guide Michelin – flere enn noen gang før. De dokumenterer tysk toppgastronomi i internasjonal sammenheng. I tillegg er den kulinariske hverdagen i Tyskland også internasjonal: Sammen med tradisjonelle, tyske retter preges hverdagen av middelhavssmaker og av orientalsk og asiatisk innflytelse på trivelige restauranter, så vel som i raske, rimelige retter fra gatekjøkkener.

Drikkeglede

Vin og øl regnes som tyske nasjonaldrikker og verdsettes høyt internasjonalt. Det tyske vininstituttet (DWI) hjelper vinkjennere over hele verden med råd om denne tradisjonelle håndverkskunsten i, for tiden, 13 vindyrkings-regioner som man kan besøke — eller man kan la seg veilede av eksperter i flotte vinotheker. Aktivt ferieliv og nytelse knyttes sammen med vinvandringer. Mer enn 500 svært kompetente vinguider viser turister rundt i produksjonsområdene. DWI-Riesling Lounges lærer dessuten besøkende på vinvandringene om tidsriktig måte å nyte tyske viner på.

Les mer HER og HER

Les flere nyheter og artikler om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER

Flere B2B-nyheter finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Jamaica Tourist Board)

Fem mindre kjente opplevelser langs Jamaicas sørkyst

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn