logo-white

Emirates første flyselskap med én million Instagramfølgere

Emirates ble verdens første flyselskap med over én million følgere på bildetjenesten Instagram. Milepælen betyr at Emirates nå er verdens største transportmerkevare på den populære plattformen. - Vi har vokst helt organisk i antall følgere, noe som gjør oss enda mer stolte over å bikke millionen, forteller  Terje Grue som er selskapets sjef i Norge.

Emirates, som nylig ble kåret til verdens mest verdifulle flyselskap, opprettet offisielt en konto på tjenesten i november 2013. På litt over to år har flyselskapet generert mer enn 5,8 millioner likes og kommentarer. Emirates bruker kanalen til å dele bilder av mat, livstil, sport og —selvfølgelig— reiser.

Terje Grue
Terje Grue er sjef for Emirates Norway

Populære digitalkampanjer som “Emirates Cabin Crew Instagrammers” har bidratt til å styrke flyselskapets tilstedeværelse på Instagram, hvor blant annet seks ansatte tok over brukerkontoen og dokumenterte opplevelsene sine. I løpet av to måneder genererte kampanjen over en million likes og kommentarer.

– Som det gamle ordtaket sier: Et bilde er mer verdt enn tusen ord. Instagram er en flott plattform for å dele inspirerende bilder fra og av menneskene som er en stor del av identiteten til arbeidsplassen vår. Vi har vokst helt organisk i antall følgere, noe som gjør oss enda mer stolte over å bikke millionen, forteller norgessjef i Emirates, Terje Grue.

I tillegg til å ha nådd syv sifre på Instagram, kan flyselskapet skilte med over en halv million følgere på det profesjonelle nettverket LinkedIn. Også her er de best i flyklassen, i tillegg til å være den mest fulgte merkevaren i Midtøsten. Med en total følgermasse på over 11 millioner brukere på Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ og Instagram har Emirates satt lista når det kommer til å engasjere publikum.

– Engasjementet vi skaper i sosiale medier reflekterer forholdet våre ansatte og passasjerer har utviklet. Vi vil fortsette å jobbe for å engasjere og inspirere reiselystne, både i luften og digitalt, legger Grue til.

Som en reaksjon på nyheten om at Emirates har bikket en million Instagram-følgere har flyselskapet nå lansert en månedslang kampanje i hele verden med flybilletter og andre gaver i premier. For å delta må brukeren laste opp et bilde eller en video på Instagram relatert til Emirates, bruke emneknaggen #ILoveEmirates og nevne @Emirates for å kunne vinne.

Emirates på Instagram finner du HER og på Facebook HER 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Apollo Sports/Surfakademin)

Apollo Sports inngår samarbeid med Surfakademin

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten