logo-white

Ny visuell reise på Visitnorway.com

Visitnorway.com er Innovasjon Norges viktigste portal for markedsføring av Norge som reisemål. Nå har vi lansert en ny og forbedret versjon av det prisbelønte nettstedet.

(visitnorway.com)
(visitnorway.com)

Det er en gledelig økning i interessen og etterspørselen etter ferier i Norge. Det ser vi blant annet på besøksstatistikken for visitnorway.com, som i 2015 hadde 21,8 millioner besøkende. Dette tilsvarer en økning på +3,3 prosent fra 2014. Besøket fra Kina hadde størst vekst med 234 000 besøk, som var hele 77 prosent økning fra året før. Den travleste måneden var i juli med over 2,3 millioner besøk på sidene. Visitnorway eies og driftes av Innovasjon Norge og publiseres i 15 versjoner, på en lang rekke språk.

Nytt visuelt og redaksjonelt innhold

En gunstig kronekurs bidrar til at mange, som tidligere styrte unna Norge fordi kostnadene ville blitt for store, nå har muligheter til å realisere norgesferien. Derfor var timingen svært god for å nettopp i disse dager lansere en ny og oppgradert portal.

Resultatet har blitt et Visitnorway med helt nytt visuelt og redaksjonelt innhold. De nye sidene tar brukeren med på en reise i Norge med store bilder, video og 360-foto og inneholder tusenvis av oppføringer fra reiselivsbedrifter i hele Norge, som blant annet kommer fra lokale turistkontor eller destinasjonsselskap.

– Antall redaksjonelle artikler er kuttet, men besøkende vil fortsatt finne god, relevant informasjon for å kunne planlegge sine norgesferier. Presentasjoner av norske reiselivsbedrifter er viet en langt mer fremtredende plass enn tidligere. Brukerne kan legge bedriftene i en «koffert» som kan deles, og man kan lage reiseruter basert på disse, sier ansvarlig for visitnorway.com, Hans Petter Aalmo.

Et naturlig førstevalg

Nettstedet er kjent for å by på flotte bilder av storslått norsk natur og reiseforslag. Nå vil redaksjonen i større grad enn tidligere også prioritere å løfte fram spennende byer, norsk mat, arkitektur og design.

– Vi ønsker at Visitnorway skal fortsette å være et naturlig førstevalg for alle som planlegger norgesferien. Ved at vi nå engasjerer enda mer visuelt og interaktivt håper vi å holde på vår posisjon som en av verdens beste reiselivsnettsider— og slik bidra til at mange velger å feriere i Norge, sier reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin i Innovasjon Norge.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport