Juryen i European Business Awards har valgt ut Nordic Choice Hotels, som eneste reiselivsaktør, til National Champion for Norge i kategorien Customer Focus. Dermed skal selskapet konkurrere med ni andre europeiske bedrifter om utmerkelsen for best kundefokus i Europa.
-Â I hotellbransjen kommer gjesten først. Alt vi gjør handler om å skape fantastiske gjesteopplevelser og selv om vi er heldige som får løpende tilbakemeldinger direkte fra gjest, er utmerkelsen enda et tegn på at vi lykkes. Derfor er det en spesielt stor glede å vinne akkurat denne prisen, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.
Finansiell suksess, innovasjon, etisk tilnærming til business og et internasjonalt tilsnitt er kriterier for tildelingen av National Champion-tittelen, i følge European Business Awards.
Kunden i sentrum
Videre er det en forutsetning at selskapene som er valgt ut i kategorien Customer Focus baserer sine framtidsutsikter på å sette kunden midt i hjertet av bedriften. En god forståelse av kundens verdier må være en forutsetning for vekst i selskapet, i følge komiteen.
-Â Vi vet at våre gjester er unike og denne kunnskapen har vært sentral for vår suksess. Vi ønsker å tilby skreddersydde hotellopplevelser tilpasset gjestens budsjett, formål for reise og personlighet. Våre fire kjeder og våre ti enkeltstående hoteller dekker gjestenes ulike behov, sier Silseth.
Les mer om European Business Awards HER
Konkurrerer mot resten av Europa
I januar 2016 blir det klart hvilken av de ti finalistene som stikker av med prisen for Europas beste selskap på kundefokus.
European Business Awards er Europas største og viktigste kåring for bedrifter av alle størrelser og bransjer. Ti priser skal deles ut og i alt 33 000 bedrifter i 33 land har vært med i de innledende rundene.