logo-white

Penger til turportal

Statskog bidrar med 250 000 kroner til å videreutvikle norsk, digital turplanlegging.

På tur fra Pikhåghytta med utsikt mot Glomdalen i Svartisen nasjonalpark (Foto: Magnus Beyer Brattli)

– Den digitale inngangen til helsebringende, analoge friluftsopplevelser blir stadig viktigere. Inspirasjonen og planleggingen starter som regel på mobilen, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.

UT.no inneholder nå over 16 000 turforslag med rutebeskrivelser, bilder og praktisk informasjon. Det er flere millioner søk i portalen hvert år.

Statskogs tilskudd på 250 000 skal bidra til videreutvikling av den digitale tjenesten UT.no. Turportalen er en tjeneste fra Den Norske Turistforening, i samarbeid med Statskog, Friluftsrådenes Landsforbund, Miljødirektoratet og Kartverket.

Statskog har tidligere bidratt med en halv million kroner i utviklingsstøtte til UT.no.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian og Petter A. Stordalen, eier og grunnlegger av Strawberry (Foto: Erik Krafft)

Strawberry og Norwegian enige om felleseid lojalitetsselskap

(Fotokilder: fundaciomallorcaturisme.net/related.dk)

Aktive ferier og lokal gastronomi i Calvià

(bildkälla: momondo)

Medelhavet kallar – högt intresse för en sommar i Europa i år

(Foto: Michael Neumann / Red-Gun GNTB)

Tyskland: DB investerer i jernbanenettverket

Den nya infraröda bastun på Högberga Gård balanserar på berget, högt ovan vardagen och med ljuvlig utsikt mot Stockholms inlopp (bildkälla: hogberga.se)

Högberga Havs-SPA blir med infraröd bastu