logo-white

Maskottene Lollo & Bernie får sitt eget digitale univers

Med over 51 millioner visninger på YouTube er Vings maskoter Lollo & Bernie et populært innslag i mange barnefamiliers hjem i Norden. For ikke å snakke om alle de titusentalls barn og familiene deres, som årlig treffer Lollo & Bernie på Vings mange familiehotell rundt om i verden. For å møte den enorme populariteten gjøres det nå en storsatsning på et eget digitalt Lollo & Bernie-univers.

Vings maskotter, sjiraffen Lollo og bjørnen Bernie, har fått sitt eget digitale univers (bilde: lollobernie.com)

Denne sommerferien har flere enn halvparten (56 %) av Vings chartergjester bestilt en reise til et av reiseoperatørens 21 familiehotell, hvor barna kan møte sjiraffen Lollo og bjørnen Bernie.

For å møte den store etterspørselen etter de populære maskotene lanseres nå nettsiden lollobernie.com. Den nye plattformen får ikke bare en ny nettbutikk med populære produkter, men også en Lollo & Bernie Club, morsomme aktiviteter, dans og spill. Lollo & Bernie universet er både for familier som allerede kjenner maskotene og ønsker seg flere opplevelser med dem, og for de som enda ikke har blitt kjent med Vings maskoter.

Interessen for et Lollo & Bernie-univers har funnes lenge, og med tanke på hvor populære maskotene våre er, føles det ekstra gøy at vi endelig kan ønske alle velkommen inn i Lollo & Bernies magiske verden. Der ønsker vi å lokke frem både oppdagelseslyst og kreativitet. Med denne nye plattformen kan vi øke merkevarekjennskapen, men også utvide konseptet ytterligere. Vi vil investere enda mer i e-handel og digitale opplevelser, noe dette universet gir gode forutsetninger for, sier Sharni Breinholt Head of Lollo & Bernie Brand & Concept, Ving/Nordic Leisure Travel Group.

Lollo & Bernie satser digitalt med blant annet egen nettbutikk (bilde: lollobernie.com)

Nettbutikken har fått et nytt og moderne utseende, med et bredt spekter av produkter som er knyttet til flere kvalitets-lisenspartnere, blant annet Teddykompaniet, Franchetti og pfgSTOCKHOLM. Her finnes alt fra de populære kosedyrene til klær og spill, og sortimentet vil bli ytterligere utvidet med flere produkter. Først ut er en helt ny kleslinje som slippes i februar.

Lollo & Bernie Club

En nyhet på nettsiden er Lollo & Bernie Club. Det er helt gratis og byr på mye morsomt for hele familien. Som medlem får du en digital velkomstpakke, samt mottar inspirerende nyhetsbrev med eksklusive tilbud og kreative idéer. For å bli medlem av Lollo & Bernie Club må du ha fylt 18 år. Barn under 18 kan melde seg inn gjennom en foreldre.

Lollobernie.com er utviklet internt hos Ving/Nordic Leisure Travel Group og er tilgjengelig for alle.

Historien om Lollo & Bernie

Lollo & Bernies historie strekker seg flere tiår tilbake. Lollo ble “født” på midten av 1970-tallet og fikk selskap av Bernie i 1994. Gjennom årene har varemerket utviklet seg og er blitt ekstremt populært element i mange barnefamilies feriereiser med Ving. Maskotenes filmer på YouTube har over 51 millioner visninger på nordisk nivå, og de små kosedyrene er blant de mest solgte varene i nettbutikken, på Vings egne Sunclass-fly og på hotellene.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Stena Line)

Strawberry overtager driften af Stena Line`s The Reef-hotel i Frederikshavn

(Bilde: SAS – Scandinavian Airline)

SAS blir med i SkyTeam

Cadiz ligger ved Atlanterhavet - sydvest i Andalusia, rundt 120 kilometer syd for regionhovedstaden Sevilla. Nærmeste flyplass ligger i Jerez, 40 kilometer lengre nord (Fotokilde: Ticket)

Få en forsmak på sommeren uten trengsel – her finner du de autentiske spanske perlene

Kvitnes Gård ligger i Vesterålen   (Foto: Eivind H. Natvig/Institute)

Har millioner – leter etter reiselivets beste nyskapingsprosjekter

(Foto: Apollo Sports/Surfakademin)

Apollo Sports inngår samarbeid med Surfakademin