logo-white

Digitalt løft for friluftslivet

Rekordmange har startet turene sine i norsk natur på plattformen UT.no. Statskog gir nå 250 000 kroner til å videreutvikle den norske, digitale tjenesten.

På tur fra Pikhåghytta med utsikt mot Glomdalen -  Svartisen nasjonalpark
På tur i Svartisen nasjonalpark på Saltfjellet (Foto: Magnus Beyer Brattli)

Den Norske Turistforening (DNT), Friluftsrådenes landsforbund og Statskog har forent krefter rundt den nettbaserte turplanleggeren UT.no. Antall brukere skjøt i været i 2020, og økningen har fortsatt i 2021.

Det er satt av to millioner i statsbudsjett til UT.no. Statskog gir et ekstra bidrag til videreutvikling på 250 000 kroner.

– Millioner av nordmenn planlegger sine friluftsopplevelser på UT.no. Å ha Statskog med på laget er enormt viktig for å få flere ut på tur. Det bidrar til at flere blir glad i naturen, sier generalsekretær i DNT, Dag Terje Klarp Solvang.

Friluftsrådenes landsforbund og Statskog har tidligere utviklet og drevet portalen Godtur.no, mens DNT har utviklet UT.no. Nå er kreftene samlet rundt å videreutvikle UT.no som en felles, god turportal.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(källa: travelmarket.se)

Svenskt flygprisindex for resa vecka 23 – 2024

(Foto: Canary Islands Tourism)

Dette er Kanariøyenes beste strender

(pressebilde: visit flandern/related.dk)

Flanderns beste sykkelruter

(Foto: Dfly.no)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo Kristi Himmelfartsdag – torsdag 9. mai 2024

(Fotokilde: Emirates Airline)

Emirates investerer i grønnere luftfart med midler fra eget bærekraftsfond