logo-white

Ving og Åkestam Holst lanserer «ferieffekten»

Vi kjenner til effekten alle sammen – den som skjer med oss når vi er på en skikkelig bra ferie. Forvandlingen som får alt til å føles bedre og lettere, litt som å sveve på en sky. Det er nettopp denne følelsen Norges største reisearrangør, Ving, vil formidle med sin nye sommerkampanje.

«ferieffekten» - Sommerkampanje - Ving - Spies - Nordic Leisure Travel Group - 2023
Ferieeffekten by Ving lanseres 2. juledag – mandag 26. desember, og vil vare frem til påsken (uke 14 og 15. 2023) (Foto: Nordic Leisure Travel Group)

Vil skille seg ut med nytt begrep

«Ferieeffekten» skal beskrive følelsen av velvære man får på en skikkelig bra ferie, og det er det svenske reklamebyrået Åkestam Holst som har utviklet det kreative konseptet i samarbeid med Vings Inhouse-avdeling.

Ferieeffekten er mange ting. Den kan være å komme nærmere sine kjære, eller å føle seg modigere, morsommere, mer tilstedeværende og mindre stresset. Det er følelsen av at livet oppleves som lett og luftig, at du flyter fremover. I lanseringen er det nettopp denne universelle opplevelsen vi ønsker å formidle. En god følelse som kan varieres innenfor konseptet over tid, sier Filip Laurent, copywriter og senior partner i Åkestam Holst.

Stjerneregissert reklame

Bak produksjonen av reklamefilmene, som nylig ble spilt inn i Thailand, står blant andre den anerkjente produsenten Adam Berg. Han har tidligere produsert flere høyprofilerte reklamefilmer for internasjonale selskaper og er nå er aktuell med Netflix-actionfilmen «Black Crab», med Noomi Rapace i hovedrollen. 

Med «ferieeffekten» skaper Adam visuell magi ved å mikse akrobatikk i store høyder med en følelse av å sveve på skyer. Totalt er det produsert fire ulike filmer med taktiske budskap på 15 og 30 sekunder. Filmene vil være synlige på TV, YouTube og i egne kanaler.

«ferieffekten» - Sommerkampanje - Ving - Spies - Nordic Leisure Travel Group - 2023
Ving kampanjebilde (Foto: Nordic Leisure Travel Group)

Hele uttrykket i kampanjen oppleves som spennende, og filmene visualiserer følelsen av en skikkelig bra ferie på en fin og uventet måte. At vi fikk muligheten til å spille inn filmene i så vakre omgivelser var veldig inspirerende, og vi håper og tror at de vil vekke reiselyst, sier Ingrid Osa, Brand Manager i Ving Norge. 

Bred mediemiks

Kampanjen starter den 26. desember og vil vare frem til påske. I tillegg til reklamefilmer, vil den være synlig i en bred mediemiks. Den skal blant annet løftes frem digitalt og i radioreklame, men også i sosiale medier og i egne kanaler. Som vanlig kompletteres digital annonsering med reklame på trykk, først og fremst i dagspressen sine helgemagasiner, men også i utvalgte ukemagasiner.

Flere nyheter og artikler om Ving HER

Arbeidsgruppen til “ferieeffekten”

Vings Inhouse Marketing-avdeling under ledelse av Caroline Fondelius, Head of Inhouse Markering Production.

Åkestam Holst:

  • Johan Landin, AD
  • Filip Laurent, Copy
  • Stina Hansson/Sebastian Stüben, Strategi
  • Caroline Sjöström, Produksjonsleder
  • Jessica Morales, Prosjektleder
  • Johan Lindström, Byråprodusent

Bkry:

  •  Lotta Persson, Grafisk designer

BR:F:

  •  Adam Berg, Regissør
  • Ben Croker, Produsent
  • Dimona Fessahaye, Produksjonsleder
  • Nicke Johansson, Fotograf

Musikk:

  • Jenny Ring,Music Supervisor

Nyinnspilling av Bill Withers – Lovely Day produsert av Stefan Olsson med sang av Graciela Chin A Loi.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!