For tredje år på rad er Ving kåret til den beste i sin bransje på kundeservice. TNS Gallup begrunner kåringen blant annet med Vings sterke tilstedeværelse på e-post:
“Ving er bedre enn konkurrentene sine på e-post. I kontakt med et kundesenter opplever kundene i større grad at de må henvende seg til bedriften flere ganger når de bruker e-post, mens Ving ofte løser sakene første gang kundene tar kontakt”. TNS Gallup
– Vi er svært stolte over å bli tildelt denne prisen for tredje gang på rad. Kundene våre er svært viktige for oss, og vi gjør vårt beste for å være der for dem når de har behov for informasjon, veiledning og hjelp, sier Tonje Løkaas Fossum, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.
TNS Gallups måling for hele Norge viser at andelen telefonhenvendelser går ned, mens e-posthenvendelser øker.
Kundene kan ta kontakt der det passer dem best
Vings kunder kan ta kontakt på flere kontaktflater: e-post, telefon, chat, sosiale medier og personlig i Vings butikker.
– Det er ofte de samme menneskene i Ving som svarer i alle de ulike kanalene. De jobber daglig med å yte best mulig service i våre kundemøter, og de fortjener absolutt en pris for dette arbeidet, avslutter Fossum.
Kåringen Årets kundeservice er basert på 20 000 personers vurdering av kundeservicen i flere ulike selskaper. Undersøkelsen gjennomføres årlig av TNS Gallup og Tekna, og er den største undersøkelsen av kundetilfredshet i sitt slag i Norge.