logo-white

Thon Hotels kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge

Thon Hotels, en av Norges største hotellkjeder, har blitt kåret av forbrukerne til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge. Utmerkelsen ble tildelt Thon Hotels gjennom Sustainable Brand Index™, Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft.

Thon Hotels er en del av Olav Thon Gruppen. Bildet er fra resepsjonen på Thon Hotel Oslo Airport (Foto: Thon Hotels)

– Som en av Norges største hotellkjeder og eiendomsaktører har vi et betydelig miljøansvar. Derfor er vi veldig stolte over å toppe listen over hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i årets Sustainable Brand Index™. Dette viser at det gode arbeidet vi gjør, blir verdsatt og at bærekraftsinnsatsen vår blir lagt merke til hos folk, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.  

Thon Hotels’ bærekraftstrategi omfattes av hele Olav Thon Gruppen og består av tre pilarer med tilhørende langsiktige ambisjoner; Klima og natur, Sirkulære løsninger og Sosial rettferdighet. Vi skal blant annet bidra til å nå ambisjonene om netto nullutslipp innen 2050, være naturpositiv, full innsikt i verdikjeden og søke mot en representativ ledelse. 

Thon Hotels jobber bl.a. for et miljøvennlig forbruk, reduserte avfallsmengder og spart energi. Alle egeneide hoteller er Miljøfyrtårnsertifisert. Som en av Norges største hotellkjeder er Thon Hotels en døråpner til arbeidslivet for mange uten utdannelse eller arbeidserfaring. Inkludering, mangfold og videreutvikling av talenter i reiselivsbransjen er viktige satsningsområder. 

Gründeren av Sustainable Brand Index, Erik Elvingsson Hedén, sier:

– Thon Hotels tar tilbake førsteplassen i hotellbransjen i år. Det kommer blant annet av at kundene er veldig positive til Thon Hotels’ arbeid med bærekraft og sosialt ansvar. Forbrukerne legger merke til jobben som gjøres for å ha et mer miljøvennlig forbruk, redusere matsvinn, og for det sosiale ansvaret og engasjementet Thon Hotels har for inkludering og mangfold.  

Sustainable Brand Index™ er Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft. Undersøkelsen måler hvordan forbrukere oppfatter merkevarenes arbeid med bærekraft. Målingen baserer seg på en omfattende analyse som i år inkluderer 1 600 merker og 80 500 forbrukerintervjuer i åtte europeiske land. I Norge har 13 000 norske respondenter evaluert 282 merker innen 25 bransjer. 

Flere relaterte nyheter finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker