logo-white

Taxfree markedsfører seg særskilt til barn – Travel Retail Norway dømt for tredje gang

MFU (Matbransjens Faglige Utvalg) har for tredje gang felt Travel Retail Norway, taxfreebutikken på Oslo lufthavn Gardermoen, for overtramp i forhold til MFU`s retningslinjer. Retningslinjene regulerer markedsførings aktiviteter for mat og drikke mot barn og unge. 

Klager mente at utdeling av Dumle kjærlighet og spillaktivitet med lykkehjul med Dumle som premie, er markedsføring særlig rettet mot barn. Klager har fått MFUs medhold i dette, skriver MFU i en pressemelding.

Travel Retail Norway sier at de fremtidig vil innrette seg etter MFUs retninglinjer.

Les mer om MFU og vedtaket HER

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!