logo-white

Star Tour vinner prisen for Årets kundeservice 2015 innen reise

- Vi er utrolig stolte av å få denne utmerkelsen, det er godt å vite at kundene setter så stor pris på den hjelpen vi gir. Våre kunders kjøpemønster er i stadig endring og vi har nylig utvidet våre åpningstider slik at vi er tilgjengelige for de som ønsker det nesten hele døgnet. Denne prisen gir oss ny giv til å yte enda mer for kundene våre i fremtiden, sier Catrine Vogsborg, Team Leader Customer Support i Star Tour.

Hard konkurranse

Årets kundeservice 2015
Årets kundeservice 2015

Star Tour vant prisen i konkurranse med blant annet Ving og Via. Mange av selskapene er opptatte av å flytte trafikk over på nett, og kan av og til glemme at noen har lyst til å snakke med dem. Star Tour evner å håndtere denne balansen og kundene til selskapet fremhever serviceinnstilling og kompetanse og gode epostsvar som kjennetegn ved vinneren.

– Epost-håndtering er ofte det som skiller de gode fra de dårlige, forteller Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i TNS Gallup.

– De som lykkes evner å kommunisere personlig og å svare på kundenes spørsmål. De som ikke når opp, benytter ofte standardiserte svar eller svarer ikke på alt kunden spør om.

– Et interessant utviklingstrekk som vi merker også i år, er det faktum at stadig færre benytter telefon når de kontakter kundesenteret. Andelen som tar kontakt på telefon sank fra 72 prosent (2011) til 60 prosent (2015). Av de som sjekker bedriftens hjemmesider (52 prosent av de spurte) ender halvparten opp med ikke å ringe. Vi tenker at på hjemmesidene har virksomhetene et stort, urealisert potensial til å styre kunder mot ønsket kanal.

TNS Gallups store kundesentermåling KSindeks

Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på TNS Gallups store kundesentermåling KSindeks med over 20.000 spurte og deles ut under fagkonferansen Kundeservicedagene. KSindeks, som er et samarbeidsprosjekt med Loxy Soft, har 100.000 respondenter i sin erfaringsbase, og er Norges største og mest representative studie innen kundeservice. Derfor følges utdelingen også tett av ledere på tvers av ulike bransjer.

Kundeservicedagene, som arrangeres av Tekna, er et årlig arrangement som samler flere hundre deltagere, alt fra kundesenterfagfolk, via utviklere av tekniske løsninger til bedriftsledere.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Fotokilde: Norwegian Air Shuttle)

Norwegian tilbyr 19 millioner sommerseter

(Foto: Royal Caribbean)

Lukseriøse Royal Beach Club på Bahamas tar form

Besøkstallene eksploderer: Nordiske turister elsker Japan

Fra 6. mai er det ikke lenger tillatt å kjøre elbil i kollektivfeltene i Oslo og Akershus. Forbudet gjelder hele døgnet uavhengig av om det er passasjerer i bilen eller ikke. (Bilde/Illustrasjon: Statens vegvesen)

Oslo og Akershus: Fra 6. mai er det forbudt å kjøre elbil i kollektivfeltet

(Foto: Daniel Breece / Westsweden)

Nye sykkelruter i Sveriges beste graveldestinasjon