logo-white

Ryanair og Amadeus inngår samarbeidsavtale for et utvidet reisetilbud

Ryanair og reiseteknologiselskapet Amadeus har inngått en ny samarbeidsavtale. Denne vil gi Amadeus’ bransjeledende kundebase tilgang til Ryanair’s ruter og priser. Med mer enn 3000 daglige flyvninger til 225 destinasjoner i 36 land, er Ryanair i front på flyselskapenes gjenoppbygging etter COVID-19, og er nå på 115% av sin trafikk sammenlignet med før pandemien. Dette gjør Ryanair til et pålitelig alternativ for alle typer reisende.

Ryanair - Boeing 737 - Karmøy
Ryanairs Boeing 737-800 på Haugesund lufthavn, Karmøy (arkivfoto: ©otoerres)

Med økonomisk press og inflasjon over hele Europa, er Ryanairs markets-ledende tilbud av flyforbindelser, hyppige avganger, punktlighet og lave priser svært etterspurt, og alt dette blir tilgjengelig via Amadeus Travel Platform fra siste kvartal 2022.

Den nye samarbeidsavtalen styrker Ryanairs visjon om å øke sin synlighet og tilgjengelighet for Amadeus’ kunder, spesielt innen forretningsreiser. Med totalintegrasjonen i Amadeus sikres en enhetlig håndtering for reisebyråene, noe som sikrer høy effektivitet ved søk, bestilling og etterhåndtering av Ryanairs innhold, i tillegg til å kunne gi et bredere tilbud til kostnadsbevisste reisende.

Ikke bare kan Ryanairs tilbud bidra til store kostnadsbesparinger for kundene, det kan også hjelpe dem med å redusere sitt klimaavtrykk og sikre mer bærekraftige reiser. Ryanair har de laveste CO2 – utslippene per passasjer/km i Europa, understøttet av deres Pathway to Net Zero by 2050 strategi. Mer bærekraftige reiser er et mål og en strategi som deles av Amadeus, og det nye partnerskapet vil sørge for å gi flere klimaeffektive alternativer til et bredere publikum.

Ryanair’s Dara Brady sier:

– Vi er svært glade for den nye samarbeidsavtalen med Amadeus, et av verdens ledende reiseteknologiselskaper. Dette vil bringe Ryanairs tilbud ut til mange flere, og gi forretningsreisende i særdeleshet bedre tilgang til vårt unike tilbud av hyppige og pålitelige avganger, effektive forbindelser, og uslåelige lave priser, nå som de igjen reiser for å møte kunder og kollegaer fysisk. Vi ser frem til å jobbe med Amadeus og deres effektive distribusjonsløsninger og bransjeledende nettverk av reisebyråer i årene som kommer.»

Jose-Luis Aragon, Regional VP Air Distribution Europe, Amadeus legger til:

– Det er svært gledelig at Ryanair har valgt Amadeus’ teknologi for å støtte sin distribusjonsstrategi. Dette viser verdien av vår plattform også for lavkostselskaper, en plattform som gir flyselskapet tilgang til et stort globalt nettverk av reisebyråer verden over, og teknologi for å hjelpe dem å få mest mulig ut av den indirekte distribusjonskanalen. Avtalen er også et eksempel på vår klare ambisjon om å levere det bredeste og mest relevante reiseinnholdet til våre reisebyråer, uansett teknologi på baksiden, og sørge for en effektiv og sømløs integrasjon med de verktøy og de prosesser de bruker daglig».

Flere nyheter om Ryanair og Amadeus finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Havila Polaris (Foto: Martin Giskegjerde/Oclin - Havila Kystruten)

Erna Solberg blir gudmor når Havila Pollux døpes i Bergen

DAT - ATR 42 - Florø - Lufthavn - Sunnfjord - Vestland fylke

FOT-rutene: Vil utrede hvordan flyrutetilbudet kan bli best mulig

(Foto: Kanchanara på Unsplash)

Kryptovaluta belønninger: En ny æra for casinolojalitet

Dronebilde tatt over  Oslo lufthavn (Foto: UAS Norway, Anders Martinsen)

Nye konserndirektører i Avinor

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil