logo-white

Qatar Airways presenterer nye funksjoner i verdens første AI-baserte virtuelle kabinpersonell

Qatars nasjonale flyselskap, Qatar Airways, har gjort store fremskritt på ITB Berlin 2024 med den vellykkede lanseringen av sin holografiske virtuelle kabinpersonale, Sama 2.0. Dette gjør Qatar Airways til det første flyselskapet i verden som utvikler en digital kabinpersonale drevet av kunstig intelligens, for å hjelpe passasjerer med å skreddersy sine reiseopplevelser. 

Qatar Airways introduserte sin andre generasjons virtuelle kabinpersonale, Sama 2.0, drevet av innovativ kommuniserende AI-teknologi. Den holografiske presentasjonen fortsetter å tiltrekke publikum på verdens ledende reiselivsmesse, ITB Berlin 2024 (Bildekilde: Qatar Airways)

Sama, som betyr “himmel” på arabisk, har tatt en sentral plass i Qatar Airways’ stand under ITB Berlin. Denne ledende hendelsen innen reise- og turistindustrien har blitt scenen for en revolusjonerende presentasjon av Sama, som fortsetter å engasjere både besøkende og medier. Med støtte fra bransjeledende samtalebasert AI vil hun fortsette å lære og utvikle seg over tid, for å forbedre sine svar gjennom interaksjon med passasjerer. 

Sama 2.0 er klar til å svare på spørsmål i sanntid om alt fra Qatar Airways’ destinasjoner, til støttetips og mye mer. Sama vil være tilgjengelig via QVerse, Qatar Airways’ immersive digitale plattform, samt gjennom Qatar Airways-appen. Sama er utviklet av Qatar Airways i samarbeid med UneeQ, en ledende aktør innen AI digital mennesketeknologi.

Dette samarbeidet utnytter UneeQs innovative plattform for å heve den digitale reiseopplevelsen til nye høyder og etablere nye standarder innen luftfartsindustrien. Denne unike kabinpersonalet er også klar til å omdefinere grensene for personlig og funksjonell service i luften. 

– Sama 2.0 er en milepæl i vår konstante søken etter innovasjon og er et levende eksempel på Qatar Airways’ engasjement for eksepsjonell service og gjestfrihet. Dette er et betydelig punkt i suksessen for samarbeidet mellom teknologi og menneskelig kontakt, ikke bare for Qatar Airways, men for hele bransjen. Qatar Airways bekrefter sitt engasjement for å lede veien og samarbeide med innovasjonseksperter for å skape banebrytende produkter og tjenester for våre kunder, sa Babar Rahman, markedsføringssjef i Qatar Airways

– Sama er et uttrykk for UneeQs engasjement for å integrere teknologi med empati og personlig tilpasning. Hun tilbyr en innovativ løsning som er i tråd med Qatar Airways’ rykte for service i verdensklasse. Hun er et bevis på AIs uendelige muligheter, med evnen til å levere personlige og engasjerende interaksjoner som etterligner menneskelig samtale, sa UneeQs administrerende direktør, Danny Tomsett. 

Ved å vellykket introdusere og implementere den nyeste teknologien for å forbedre opplevelsen for sine passasjerer, fortsetter Qatar Airways å få anerkjennelse for sine innovative innsatser, sist med prisen fra World Travel Tech Awards som verdens beste flyselskapsnettsted. 

Nylig avduket Qatar Airways også sin Generative AI-opplevelse for enkel og personlig reiseplanlegging på Web Summit i Qatar. Denne opplevelsen bruker omfattende visuelle interaksjoner og et interaktivt 3D-kart for å forstå kundenes reisepreferanser, noe som eliminerer behovet for manuelle søk. På denne måten kan kunder enkelt få forslag til sine drømmereiser over Qatar Airways’ nettverk av mer enn 170 destinasjoner. 

Les også: Qatar Airways avslører fremtidens reise på ITB Berlin 2024

Flere nyheter og artikler om Qatar Airways finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker

British Airways celebrates 70 years of flying to Chicago (photosource: ba.com)

As it celebrates 70 years of flying to Chicago, British Airways proves its commitment with third daily service and enhanced customer experience

(AI-generert illustrasjon)

Luftfotografi i hjemmet: En ny dimensjon av kunst og estetikk