logo-white

Reisetips: Le Bon Marche – “Den gode handel” i Paris

Le Bon Marché har i rundt 180 år vært det mest kjente og eldste stormagasinet i Paris. Til tross for en historie som går tilbake til første halvdel av 1800-tallet, så holder det tradisjonsrike varemagasinet fortsatt stand som et av de mest prominente i den franske hovedstaden. Sortimentet omfatter kjente merkevarer innen både moteklær og sko, kosmetikk, sportsutstyr , gull og juveler, samt mat og fine franske viner, samt mye, mye annet. Kort sagt: Alt fra “øverste hylle”.

Le Bon Marche Paris - varemagasin
“Vingalleriet” i Le Bon Marche i Paris – verdens eldste stormagasin med aner over 180 år tilbake i tid (foto: ©otoerres)

Le Bon Marche – som fritt oversatt fra fransk betyr “den gode handel”, ble grunnlagt av Aristide Boucicaut i 1838 og flyttet noen år senere (1850-60) som et av verdens første varehus inn i den første spesialdesignede bygningen for butikkdrift i Paris

Le Bon Marche Paris - varemagasin
Klassisk fransk sommermote (foto: ©otoerres)

Le Bon Marche er still going strong etter over 180 år og eies idag av LVMH Luxury Group

Le Bon Marche`s nettsider finner du HER – LVMH Luxury Groups nettsider finner du HER

Travelmarkets guide til Paris finner du HER og til Frankrike HER

Le Bon Marche Paris - varemagasin
Badetøy, undertøy og lingeri var det masse ut av – man er jo i Paris… (foto: ©otoerres)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Dfly.no)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo Kristi Himmelfartsdag – torsdag 9. mai 2024

(Fotokilde: Emirates Airline)

Emirates investerer i grønnere luftfart med midler fra eget bærekraftsfond

Kim Kallåk-Ertsås blir ny hotelldirektør ved Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord fra 1. juni (Fototkilder: Clarion/Strawberry)

Lokal hotelier hentes til Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord

(fotokilde: africa tours / pexels)

Book en drømmeferie til Namibia: En eksotisk rejsedestination, du sent vil glemme

(Fotokilde: Air France KLM)

Air France og KLM: Lojalitetsprogrammet Flying Blue, lanserer en unik statusmatch i Norge