logo-white

Kanariøyene deltar på WTM i London 7.—9. november

Nok en gang presenteres Kanariøyenes viktigste fortrinn på World Travel Market (WTM) i London 7.—9. november, der en stand på over 700 kvadratmeter profilerer  øyas destinasjoner og over hundre turismerelaterte selskaper.

Frem til september hadde 268. 464 norske turister besøkt Kanariøyene. Bildet er fra Fuerteventura (Bildekilde:Lynx)
Frem til september hadde 268. 464 norske turister besøkt Kanariøyene i 2016. Bildet er fra Fuerteventura (Bildekilde:Lynx)

Også i år settes søkelyset under World Travel Market (WTM) på det vakre landskapet, de unike strendene, klimaet, bostedene og alt det andre Kanariøyene har å by på. Kanariøyene deltar på denne nye utgaven av handelsmessen i London fordi de ønsker å befeste øygruppens stilling som et yndet feriemål. 2016-utgaven av World Travel Market arrangeres fra 7. til 9. november.

Kanariøyenes sol og strender i London

Fordi det europeiske markedet har så stor betydning for øygruppen, består teamet som presenterer øyene under handelsmessen av et betydelig antall forretningsfolk og ledere. De får også støtte fra representanter fra lokale myndigheter, blant andre presidenten for Kanariøyenes regjering, Fernando Clavijo, turismeminister María Teresa Lorenzo, stedfortredende turismeminister Cristóbal de la Rosa og sjefen for Promotur Turismo de Canarias, María Méndez.

I løpet av de tre dagene den 37. utgaven av denne reisemessen varer, får bransjespesialister presentert Kanariøyenes utvidede sol- og strandmodell, som i kombinasjon med øyenes ordinære sol- og strandmodell for hvile og avkobling, tilbyr et omfattende supplement for at turister skal kunne utforske og oppleve hver enkelt av øydestinasjonene.

Kanariøyene får vist frem sine attraksjoner og naturressurser samt alt øyene har å by på innen gastronomi og rekreasjon, på et område på nesten 700 kvadratmeter. Standen, som på toppen av det hele har to store treinnramminger og LED-belysning, kommer til å skille seg ut med sin enorme projektorskjerm, der det vil bli vist spektakulære videoer i 360-gradersformat. I tillegg til utstrakt bruk av bilder er standen tenkt å være en forretningsplattform for bransjen, og den kommer derfor til å være utstyrt med arbeidsområder for bransjerepresentanter, separate rom og kontorer til møter, informasjonsskranker for hver av de sju øyene og egne områder for prøvesmaking av kanariske gastronomiske produkter og juicer.

2016, et rekordår

De siste dataene om turiststrømmen ble innhentet i august av det kanariske statistikkbyrået (ISTAC på spansk), og gav en tydelig indikasjon på muligheten for å avslutte året med en ny turistrekord med over 14 millioner turister.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Kvitnes Gård ligger i Vesterålen   (Foto: Eivind H. Natvig/Institute)

Har millioner – leter etter reiselivets beste nyskapingsprosjekter

(Foto: Apollo Sports/Surfakademin)

Apollo Sports inngår samarbeid med Surfakademin

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia