logo-white

CIM skal støtte TUI Group’s globale krisehåndtering

For å styrke samarbeid internasjonalt og på tvers i virksomheten implementerer TUI Group, en av verdens ledende reiselivsgrupper, F24-løsningen CIM som konsernets globale hovedsystem for krisehåndtering. Løsningen erstatter flere eksisterende systemer. Den skal støtte selskapet i deres omfattende globale krisehåndtering fra hendelsesovervåking, til kommunikasjon, logging av informasjon, situasjonsrapportering samt overordnet håndtering av hendelser.

Soloppgang - Torre de la Horadada Costa Blanca - Spania - januar 2020
Soloppgang ved Middelhavet (foto: ©otoerres)

TUI effektiviserer digital krisehåndtering for et lettere og bedre samarbeid

Implementeringen av CIM gjør det mulig for TUI å konsolidere sin krisehåndtering innenfor de forskjellige forretningssegmentene – Tour Operating, Airline, Cruise, Hotels & Resorts og TUI Musement, og få et sømløst og lettere samarbeid mellom dem.

Et av TUIs hovedkrav var at det skulle være muligheter for global kommunikasjon og at varslingssystemet må kunne varsle interne interessenter og responsteam. I tillegg er det viktig at det er en enhetlig plattform som gjør at flere team lettere kan samarbeide og delta i en grupperespons under en global krisesituasjon. Til slutt er det også avgjørende for TUI at løsningen tillater segregering per marked.

– En spesialisert og dedikert løsning for krisehåndtering blir stadig viktigere for store globale selskaper som TUI Group. Hendelser og kriser er komplekse nok av natur, og brukervennligheten til en programvareløsning for å håndtere en krise er derfor helt avgjørende. TUI Groups beslutning om å bruke ett system for krisehåndtering, vil bidra enormt med å skape en sømløs, digital krisehåndtering for deres globale virksomhet, presiserer Benjamin Jansen, Vice President Sales ENS/CM hos F24.

Fleksibilitet, brukervennlighet og kundeservice overbeviste TUI Group

F24-løsningen CIM sikrer at responsteamene jobber med det samme oppdaterte situasjonsbildet. Dette forbedrer situasjonsforståelsen av kriseinformasjonen for de opptil 500 brukerne ved TUI. Daglig drift inkluderer blant annet Operational Control Center (OCC) som tar seg av forsinkelser eller kanselleringer av flyreiser innenfor TUIs fem flyselskaper med en flåte på 130 fly, samt hendelser ved deres hoteller, feriesteder eller seksten forskjellige cruiseskip.

Ved å gjøre det mulig for TUI å konstruere sine egne digitale tavler for strukturert informasjon og lage dashbord for ulike roller gjennom modulen arbeidsflate i CIM, forbedrer løsningen situasjonsforståelsen betraktelig og gir bedre grunnlag for beslutningstakerne. Samtidig som den er en brukervennlig og intuitiv plattform som er underlagt relevante databeskyttelseslover.

Flere nyheter og artikler om TUI finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Trondheim lufthavn Værnes(foto: ©otoerres)

Åtte serveringskontrakter lyses ut på Trondheim lufthavn Værnes

Gate - Boarding - Billund lufthavn - Danmark

Spændende vintersæson skudt i gang i Billund Lufthavn

Uber - Reinsdyrslede - Lappland - Finland

Nå kan du bestille reinsdyrslede med Uber

Servitør - Landmar Hotels - Tenerife - Kanariøyene

Kanariøyenes første hotellkjede med «Great Place to Work»-sertifisering

kiev - badestrand - 1971

Reiselivsavisa sin sending på RadioRiksOslo uke 48 – 2022