logo-white

Amadeus og SAS utvider samarbeidet, med fokus på distribusjonsstrategi

Amadeus og SAS har forlenget og utvidet sitt mangeårige samarbeid. Som følge av den nye avtalen vil det skandinaviske flyselskapet benytte seg av Amadeus Altéa for distribusjon av innhold via NDC.  

SAS - City Jet - CRJ 900 - take of fra Sola
Flyselskapet SAS vil benytte Amadeus’ teknologi for en bedre shoppingopplevelse i alle distribusjonskanaler (foto: ©otoerres)

Reisebyråer vil få tilgang til SAS’ NDC-baserte innhold via Amadeus Travel Platform, i tillegg til det innholdet som distribueres via tradisjonell Edifact-teknologi. Reisebyråene fortsetter å spille en viktig rolle for SAS, og det nye samarbeidet med Amadeus gir flyselskapet tilgang til teknologi som gjør det mulig for dem å distribuere innhold til denne kanalen på en effektiv måte.

Kati Andersson, VP Digital Transformation, SAS, sier:

Vi har i dag inngått en avtale med Amadeus som ivaretar våre nye behov når det gjelder distribusjon, som støtter vår forretningsstrategi og som gir våre reisebyråpartnere enkel og effektiv tilgang til vårt tilbud. Vi vil fortsette å tilby så mange muligheter som mulig for reisebyråer til å kunne selge våre priser og tilleggstjenester.»     

SAS vil gjøre NDC-basert innhold tilgjengelig for reisebyråene ved hjelp av Amadeus som teknologipartner. Bruken av Altéa NDC forenkler distribusjonen av NDC-basert innhold, da løsningen støtter hele bestillingsprosessen fra a til å, fra shopping til etterbehandling, og gir flyselskapene bedre muligheter til å skreddersy tilbud ved hjelp av avanserte retailing-funksjoner.

SAS - Boeing 737-800 - Arlanda - Stockholm
Reisebyråer vil spille en sentral rolle, med distribusjon av NDC-basert innhold via Amadeus Travel Platform (foto: ©otoerres)

Johan Nordqvist, VP Airlines Nordics and Managing Director Amadeus Scandinavia legger til:

– Vi er svært glade for å kunne ta vårt mangeårige samarbeid med SAS til et nytt nivå med denne nye avtalen. Vi er stolte av at SAS ser verdien av Amadeus’ teknologi til å understøtte sin digitale utvikling, og også verdien av vårt globale reisebyrånettverk. Med Amadeus’ kunnskap og erfaring som både innholdsdistributør og IT-leverandør har vi unike muligheter til å kunne levere de beste bransjeløsningene for begge parter. Full integrasjon av både NDC-basert og ikke-NDC-basert innhold via Amadeus Travel Platform gir både nye distribusjonsmuligheter for flyselskapene og best mulig effektivitet for reiseselgerne.»

Flere relaterte nyheter og artikler finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Padling er populært, her fra Sørenga i Oslo (Foto: Marius Dalseg/DNT)

Slik blir det påskestemning der du er

(kilde: travelmarket.dk)

Dansk Flyprisindex – Uge 16 2024

(fotokilde: goturkiye.com)

Utenfor allfarvei i Tyrkia: Dra på roadtrip langs Antalyakysten

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen