logo-white

Amadeus bringer reiseteknologisk ekspertise til Sustainable Hospitality-alliansen

Amadeus er det første globale reiseteknologiselskapet som blir medlem i bransjeorganet «Sustainable Hospitality Alliance»Alliansen jobber for å bygge en mer bærekraftig besøksnæring.

Bosco Verticale i Milano, Italia (Fotokilde: Amadeus)

Amadeus har sluttet seg til ”Sustainable Hospitality Alliance” for å støtte arbeidet for en mer lønnsom, ansvarsfull og bærekraftig hotell- og besøkssektor. Som en av de ledende globale aktørene i hjertet av reisebransjen, ser Amadeus stort potensiale i å knytte seg til og samarbeide med de ulike aktørene innen besøksnæringen, og sammen kunne bidra på veien mot alliansens mål om «Net Positive Hospitality» – dvs. at bransjen gir tilbake til destinasjoner mer enn den tar.

Sustainable Hospitality Alliance, med mer enn 27 verdensledende hotellselskaper som teller mer enn 50 000 hoteller som medlemmer, samler engasjerte aktører i besøksnæringen spesielt og den bredere reiseverdikjeden generelt, eksempelvis eiere, investorer og leverandører, for å jobbe med viktige utfordringer som berører mennesker og steder verden over, relatert til besøksnæringen. Gjennom strategiske initiativ og globale nettverk utvikler organisasjonen praktiske programmer som skal bidra til en lønnsom og bærekraftig bransje som bidrar til en positiv nettopåvirkning på ulike destinasjone

Som en del av sitt medlemskap kommer Amadeus til å ha en permanent plass i organisasjonens Senior Avisory Council, som ble etablert for å gi strategisk rådgivning, skape et nettverk av innflytelsesrike ledere og være en pådriver for forandring på veien mot «Net Positive Hospitality». Viktige fokusområder for Amadeus vil være utdanning, tilgjengelighet og å kunne hjelpe reisende og gjester å ta kvalifiserte og velbegrunnede beslutninger for sine reiser.

Glenn Mandziuk, CEO, Sustainable Hospitality Alliance, sier:

– Å ha med Amadeus’ brede, globale reiseekspertise i alliansens diskusjoner er banebrytende. Å få selskapet inn i vårt Senior Advisory Council er et viktig steg for å kunne ta tak i de utfordringene som besøksnæringen står overfor, og deres medlemskap vil bidra til å drive vår kollektive tilnærming på veien mot «Net Positive Hospitality» fremover. Alliansen er bygget for bransjen, av bransjen, for å levere positive resultater ikke bare for aktører i besøksnæringen, men også for miljøet, lokalsamfunn og bevaring av kultur».

Francisco Pérez-Lozao Rüter, President, Hospitality, Amadeus legger til:

– Vårt medlemskap i alliansen reflekterer vår bredere ambisjon om å jobbe for et mer bærekraftig reiseliv. Takket være vår posisjon som en global leverandør av reiseteknologi ser vi fram til å gi et meningsfullt bidrag til alliansen. Gjennom å dele innsikter og erfaringer fra alle deler av reisebransjen, håper vi å kunne bidra til å fremskynde utviklingen av bransjens mål mot ¨Net Positive Hospitality. Dette er en målsetning som deles av både alliansen og Amadeus.»

Som en del av et bredere engasjement rundt bærekraft arbeider Amadeus sammen med sitt store nettverk av kunder og partnere for å kunne tilby mer holdbare reisealternativ. Selskapet er også med i Green Software Foundation og Travalyst-koallisjonen.

Flere nyheter om Amadeus finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!