SAS-sjef blir pensjonist

SAS sin juridiske sjef – konserndirektør Mats Lönnkvist,  forlater selskapet og går av med pensjon den 1. mars 2015. Lönnkvist begynte hos SAS for 27 år siden.

Mats Lönnkvist (SAS AB)
Mats Lönnkvist (SAS AB)

– Jag vill tacka Mats för en fantastik arbetsinsats under alla sina 27 år i SAS. Inte minst under de senaste åren har hans kompetens och engagemang varit värdefullt för vårt förändringsarbete och jag önskar honom all lycka när han nu lämnar SAS och går i pension, sier SAS-sjef Rickard Gustafson.

SAS vil i forbindelse med Lönnkvist avgang omstrukturere konsernledelsen, som heretter vil bestå av sju personer.