logo-white

Taxfree markedsfører seg særskilt til barn – Travel Retail Norway dømt for tredje gang

MFU (Matbransjens Faglige Utvalg) har for tredje gang felt Travel Retail Norway, taxfreebutikken på Oslo lufthavn Gardermoen, for overtramp i forhold til MFU`s retningslinjer. Retningslinjene regulerer markedsførings aktiviteter for mat og drikke mot barn og unge. 

Klager mente at utdeling av Dumle kjærlighet og spillaktivitet med lykkehjul med Dumle som premie, er markedsføring særlig rettet mot barn. Klager har fått MFUs medhold i dette, skriver MFU i en pressemelding.

Travel Retail Norway sier at de fremtidig vil innrette seg etter MFUs retninglinjer.

Les mer om MFU og vedtaket HER

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Fotokilde: Emirates Airline)

Emirates investerer i grønnere luftfart med midler fra eget bærekraftsfond

Kim Kallåk-Ertsås blir ny hotelldirektør ved Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord fra 1. juni (Fototkilder: Clarion/Strawberry)

Lokal hotelier hentes til Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord

(fotokilde: africa tours / pexels)

Book en drømmeferie til Namibia: En eksotisk rejsedestination, du sent vil glemme

(Fotokilde: Air France KLM)

Air France og KLM: Lojalitetsprogrammet Flying Blue, lanserer en unik statusmatch i Norge

– Lefkas er en av Hellas mest uberørte øyer. Til tross for at øya er lett tilgjengelig med bilferje fra fastlandet, er det ennå ikke så mange turister som har oppdaget denne perlen, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen (Foto: TUI)

To nye greske perler tilgjengelige med TUI