logo-white

Skal fronte Japan i Norden

Japan National Tourism Organization har inngått et samarbeid med fullservicebyrået Related, som fremover skal stå for turistrådets PR-, markedsførings- og representasjonsaktiviteter i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Formålet er å øke bevisstheten om alt man kan oppleve på reise i Japan.

Japan - Illustrasjon - Related
Det er økende interesse for Japan bland skandinaviske turister. Nå inngår landets turistmyndigheter, JNTO, et markedsføringssamarbeide med PR-byrået Related (Foto: JNTO/Related.dk)

Turistrådet i Japan (JNTO) har nettopp valgt fullservicebyrået Related som sin nordiske representant i Norge og de andre nordiske landene.

Fremover vil det dermed være Related som håndterer turistrådets PR-, markedsførings- og representasjonsaktiviteter i det nordiske markedet – med fokus på å øke bevisstheten om mangfoldet i Japan.

– Japan har en helt unik blanding av rik kultur og historie på den ene siden og moderne, futuristiske byer og teknologier på den andre. Denne kombinasjonen finnes ikke mange steder i verden. Landet er verdenskjent for sin arkitektur, design og estetikk – samt matkulturen, som faktisk står på UNESCOs verdensarvliste. Landet har også en utrolig vakker og variert natur, med mange fjell som kan utforskes både til fots og på ski. I tillegg har hovedstaden Tokyo flere ganger blitt kåret til en av verdens tryggeste byer, og den er i tillegg den byen i verden med flest Michelin-stjerner, forklarer direktør Henrik Koch i Related.

Related vil spesielt fokusere på å øke bevisstheten om Japan og reisemålets mange muligheter blant turoperatører og reisebyråer. I tillegg vil en rekke PR- og markedsføringsaktiviteter åpne øynene til enda flere nordiske reisende for Japans kvaliteter som reisemål, enten man er opptatt av gastronomi, kultur, natur, kunst, design, storbyferie eller avslapning – eller en blanding av det hele.

– De siste årene har vi sett en økende interesse for Japan blant nordiske reisende. Japan har noe for alle, uavhengig av preferanser. Derfor ser vi frem til å samarbeide med Related om å strategisk posisjonere Japan i det nordiske markedet, og igjen å ønske nordiske reisende velkommen til Japan etter pandemien. Related har omfattende erfaring og ekspertise, og vi ser frem til sammen å presentere Japans mange muligheter for nordiske reisende, sier administrerende direktør Tomohide Ichikawa ved JNTOs London-kontor.

Aktivitetene for Japan National Tourism Organization håndteres hos Related av Hanna Johansson (reisebransjen) og Christina Holm Hansen (presse)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords

(Foto: VisitTampaBay/ Rob Harris)

Gratis i Tampa Bay

(Foto: Ministry of Heritage and Tourism Sultanate of Oman)

St. Regis åpner hotell i Muscat

(fotokilder: fundaciomallorcaturisme.net/related.dk)

Lær mer om lokal keramikk på Mallorca

Se utover store deler av Norge fra Gaustatoppen på 17. mai! (Foto: Guro Skaara)

Anbefalte turer for fridager og nasjonaldagen