logo-white

Widerøe ikler seg gullsløyfer i september

September er den internasjonale måneden for barnekreft. Widerøe har festet gullsløyfer på samtlige fly for å bidra til økt oppmerksomhet rundt barnekreft. Målet er å bistå Barnekreftforeningen i deres arbeid med å øke nordmenns bevissthet om gullsløyfen og behovet for mer forskning på sykdommen. Vi har ingen flere barn å miste!

Widerøe - Barnekreftforeningen - Gullsløyfe
Widerøebesetning med gullsløyfene på (foto: wideroe.no)

– Barnekreftforeningen oppfordrer i september alle til å bære gullsløyfen, som er det internasjonale symbolet for kreft blant barn og unge. Sløyfen ble laget i gull da gull er et av de mest verdifulle metallene, akkurat som våre barn og unge er det mest verdifulle vi har. Gullsløyfen er et kjent symbol blant en rekke organisasjoner, men dessverre ikke like kjent for offentligheten, sier Trine Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen.

Hun slår fast at forskning på barnekreft i Norge er både nedprioritert og underfinansiert. En utredning fra fagfolk innen barneonkologi viser at Norge ligger langt etter våre nordiske naboland i bidrag til barnekreft.

– Vi har ingen barn å miste, sier Nicolaysen.

Hun etterlyser midler øremerket til forskning på barnekreft. Fordi barnekreft ikke er det samme som voksenkreft.

Booker en flybillett på wideroe.no i september er det anledning til å donere 50 kroner som går uavkortet til Barnekreftforeningen.

Cockpitskoyfe - Gullsløyfe - Widerøe - Barnekreftforeningen
Cockpitsløyfe (bildekilde: wideroe.no)

Drømmeflyet

– Vi har tidligere støttet ulike kreftrelaterte kampanjer. I år er 10-årsjubileum for Drømmeflyet hvor Widerøeansatte inviterer kreftrammede barn og deres familier på en helt unik opplevelsesdag. Det er én av grunnene til at vi i år ønsker å støtte Gullsløyfe-kampanjen, forteller informasjonssjef i Widerøe Catharina Solli.

Siden 2008 har ansatte i Widerøe årlig, på frivillig basis, organisert drømmedager for familier rammet av barnekreft. I tett samarbeid med Barnekreftforeningen inviterer vi til en minneverdig dag langt bort fra den tøffe hverdagen.

Les mer om Drømmeflyet HER 

– Gullsløyfen vil være synlig for alle våre passasjerer og øvrige på de 46 destinasjonene vi flyr til i Norge og utlandet. Vi er mange widerøereansatte som bærer sløyfen i september og vi oppfordrer alle andre til å gjøre det samme, avslutter Solli.

Gullsløyfen kan kjøpes HER

Ønsker du å støtte Barnekreftforeningen med kr. 100? SMS “Gullsløyfe” til 02099.

Widerøe - Barnekreftforeningen - Gullsløyfe
Fly med sløyfe (bildekilde: wideroe.no)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker