logo-white

Utsolgte blåturer hos Apollo

Reisearrangøren Apollos nye blåturer til “Destinasjon ukjent” ble revet vekk iløpet av to korte dager – og særlig én aldersgruppe utmerker seg som ekstra eventyrlysten.

Apollos “blåturer” ble revet bort i løpet av to dager ! (Foto: Apollo)

For knapp en uke siden tok Apollo kommunikasjonskonseptet sitt Go. Live a little! et steg videre og lanserte sin egen twist på blåturer til “Destinasjon ukjent.” I praksis innebar det at kunden bestiller en pakkereise, uten å vite hvor i verden man ender opp.

Reisene ble for første gang lansert i Sverige og Danmark før pandemien, til stor suksess. Spenningen var derfor stor da konseptet for første gang skulle testes ut i Norge. Er vi nordmenn like vågale og eventyrlystne som våre skandinaviske naboer?

– Det er vi, absolutt! Engasjementet og etterspørselen har gått over all forventing. Første bestilling kom allerede noen få minutter etter slipp, og etter to korte dager var alle reisene revet vekk. Vi fylte på med nye reiser før helgen, men også disse forsvant fort, sier Beatriz Rivera, som er kommunikasjonssjef i Apollo.

Kvalitetsbevisste eventyrere

Både i media og internt hos Apollo spekulertes det i hvilke typer mennesker som ville tørre å bestille reisearrangørens nye blåturer. Siden avreisedatoene ble satt utenom en fellesferie var barnefamiliene enkle å utelukke – men hva med resten? Er det de unge som er mest vågale, eller de eldre?

– De voksne er definitivt også de mest vågale! 80 prosent av de som bestilte en reise til “Destinasjon ukjent” var mellom 50 og 79 år – og mest populære var reisene blant aldersgruppen 60 til 69. Disse sto for godt over 30 prosent av salget alene, sier Rivera.

Nordmenns eventyrlyst kommer dog med forbehold, for selv om vi tør å bevege oss ut i det ukjente, er komfort fortsatt viktig. Apollos blåturer var nemlig delt inn i to ulike kategorier: Standard og Plus. For noen hundrelapper ekstra sikret sistnevnte deg et hotell med minimum fire soler – og hele 88 prosent gikk for denne. 

Les også: Apollo lanserer blåturer (februar 2023)

Les mer om reisene til  “destinasjon ukjent!” HER

Flere nyheter og artikler om Apollo finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(bildekilde: Hotels.com)

Hotels.com gir en oversikt over de beste hotellene for å feire Verdens Latterdag

Pool-dekk - Wonder of the Seas - Cruiseskip - RCI - Royal Caribbean

Royal Caribbean tilbyr opplæring til havs

Illustrasjon av hydrogenferjene som skal bygges (Bilde: The Norwegian Ship Design)

Verdens to største hydrogenskip skal bygges i Norge

Boeing 787 Dreamliner - Norse Atlantic Airways

Norse introduces new route between London Gatwick and Cape Town

(foto: ©otoerres)

Vårens røde dager – slik får du maks ut av fridagene