logo-white

Sporveien T-banen befester sin posisjon — Norsk kundebarometer 2016

I årets undersøkelse er Sporveien T-banen selskapet med høyest kundelojalitet. Samtidig befestes resultatet fra i fjor hva angår kundetilfredshet, selv om resultatet er ned 1 poeng fra 77,4 til 76,4. Innenfor samme bransje er Sporveien T-banen på 2.plass, bare slått av Flytoget og med SAS på 3.plass.

I samme måling er Sporveien Trikken på 11.plass med 70,2 poeng med Ruter og Buss (røde bybusser) og Buss (grønne regionbusser) på de neste plassene. Alt over 70 poeng ansees for øvrig å være gode resultater.

Norsk Kundebarometer

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Mer enn 9000 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester hos.

FINN.no til topps

Nettstedet FINN.no oppnår en kundetilfredshetsscore på 84,8 av maksimalt 100 oppnåelige poeng, og vinner med det Kundetilfredshetsprisen 2016.

– Stadig fokus på service og kundetilfredshet har bidratt til at norske bedrifter har skjerpet seg i konkurransen om å vinne kundenes gunst”  Det sier Pål Rasmus Silseth (bildet), prosjektleder for Norsk Kundebarometer gjennom en årrrekke.

Bjørn Granviken er tilfreds

Jeg er tilfreds med at T-banen bekrefter resultatet fra i fjor, det viser at det målrettede arbeidet med blant annet flere avganger, vognleveranser, oppgradert infrastruktur og forbedret informasjon nå bærer frukter. Lojalitetsresultatet er veldig hyggelig. Vi hadde ikke blitt nr.1 på den målingen hvis kundene ikke hadde stolt på leveransen vår.

De gode resultatene for T-banen og trikken hadde heller ikke vært mulig uten den innsatsen medarbeidere i hele organisasjonen viser hver dag. Samtidig vet vi at forbedringspotensialet er der og årets resultatet inspirerer til å fortsette det målrettede arbeidet, sier Bjørn Granviken, administrerende direktør for T-banen, Trikken og Produksjonsenheten.

Les mer om undersøkelsen HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport