logo-white

Sportreiser relanseres: Spennende nyskapning i reisebooking

Konkurransen mellom de klassiske turoperatørene og egen komponering av reiser er sterkt økende. STS Alpereiser relanserer i disse dager sitt velkjente varemerke Sportreiser for å imøtekomme ønsker og behov blant de stadig flere som bestiller flyreise og overnatting til skisteder på egen hånd. Måten dette skjer på er revolusjonerende i reisebransjen og gir publikum enorme valgmuligheter.

Sportsreiser relanseres (Yann Riou)
Sportsreiser relanseres (Yann Riou)

– I løpet av få år har de mange nye lavprisrutene med fly samt web-baserte operatører som Booking, Expedia og Tripadvisor og mange flere gjort det langt enklere enn før å bestille en reise selv, og mange foretrekker å pakke alle ledd i reisen selv. Vi opplever også at ikke alle ønsker reiselederservice og annen service som vi tilbyr forøvrig, sier adm. direktør Peter Johnson. Dette er bakgrunnen for relanseringen av Sportreiser.

Sportreiser ble kjøpt av Fritidsresor/Star Tour i 2007. Det har hatt en litt yngre profil enn morselskapet men har vært helt integrert og har solgt samme type pakkereiser til skisteder i Alpene. Nå brytes dette mønsteret helt og holdent, og kundene får optimal fleksibilitet.

– På de nye hjemmesidene til Sportreiser vil kundene kunne bestille reiser som varer fra en helg til en uke, hotell, fly, leiebil og annen transfer, foruten heiskort og skileie. Utvalget av flyruter, skisteder og overnattingssteder vil bli formidabelt, sier Johnson.

Skiheis i Sveits (©otoerres)
Skiheis i Sveits (©otoerres)

De fleste andre booking-motorer tilbyr bare fly eller hotell eller kombinasjoner som ikke fungerer optimalt når det gjelder lokalisering. Valgmulighetene for skisteder og reisemuligheter som Sportreiser nå vil gi går utenpå alle konkurrenter, og dessuten er den lange erfaringen og store kunnskapen som konsernet har i Alpene et sterkt konkurransefortrinn.

Det er it-entreprenøren Magnus Emilssons Visit Technology Group som har utviklet de tekniske løsningene. Dette firmaet er det samme som har konstruert bookingsidene til Visit Norway. Hotellrommene og leilighetene som legges ut på internett kommer fra internasjonale og lokale “bedbanks” som er tilpasset til skisteder, og flymulighetene tas fra den største kildene reisebyråene benytter, nemlig Amadeus.

Man kan begynne med å velge skisted og deretter velge blant et stort antall flyreiseruter og andre eventuelle elementer. Fra begynnelsen vil det være minst 50 skisteder, nærmere 5.000 leiligheter og hoteller og ca. 15 flyselskaper å velge blant.

– Vi har har gode erfaringer fra forsøksdriften og satser nå for fullt. I fremtiden er det ingenting i veien for at vi kan eksportere dette konseptet til mange flere land enn i de nordiske, sier Peter Johnson.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker