Nå lanserer Star Tour eksklusivt og som eneste norske arrangør hotellkonseptet RIU. Allerede i dag ferierer over 100.000 nordiske kunder hvert år på et av de mange RIU-hotellene som finnes i verden. Star Tour lanserer i første omgang 39 hotell.
— RIU står for tradisjon, service og unike matopplevelser, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.
RIU-hotellene har alltid store bassengområder, mange fasiliteter og en eller flere restauranter. Design og prisnivå varierer fra mellomklasse til luksus — og gjennomgående er et serviceinnstilt personale og satsningen på gode matopplevelser.
– RIU er en familieeid hotellkjede som har innsett at feriefølelsen handler om detaljene, og den filosofien har gjort RIU til en av verdens ledende hotellkjeder. Nå er vi stolte over å være den reisearrangøren som eksklusivt tilbyr RIU-hoteller for nordmenn, sier Petersson.
I Star Tours program finnes det 39 RIU-hotell i land som Bulgaria, Kanariøyene, Kapp Verde, Madeira, Mauritius, Mexico og i Tyrkia. Tre av RIU-hotellene som åpner ligger på Star Tours nyhet for vinteren, kanariøya Fuerteventura.
Alle RIU-hotell har samme fokus på service og måltider. På RIU Clubhotel finnes det en rekke aktiviteter og mye å gjøre som for eksempel vanngymnastikk, trening, kunstatelier, internasjonale barneklubber og kveldsunderholdning. RIU Palace er femstjerners bosteder med høy standard og komfort.
Kort om RIU-hotellene:
- En av verdens ledende hotellkjeder
- Familieeid siden 1953
- Alltid best beliggenhet
- Stort hjerte for gastronomi
- Høyt servicenivå