logo-white

Qatar Airways: Flere reisende velger å fly i premiumklasse

Bokningene hos Qatar Airways har økt i Norge denne vintersesongen sammenlignet med fjoråret. I løpet av 2023 ble det gjort 66 prosent flere bookinger fra Norge sammenlignet med 2022. Også for sommersesongen ble det gjort flere bookinger enn tidligere – 25 prosent flere enn året før.

Soveplass i Qatar Airways Qsuite Cabin (Bildekilde: Qatar Airways)

Men nordmenn reiser ikke bare mer – de reiser også med høyere standard, til tross for pågående inflasjon og lavkonjunktur. Qatar Airways’ bookinger viser at seks prosent flere passasjerer nå velger å reise i Business Class sammenlignet med før pandemien (apr-nov 2019 sammenlignet med apr-nov 2023).

Dette inkluderer vekst både på viktige forretningsmarkeder, som Hongkong og Japan, og populære fritidsdestinasjoner som Australia.

Qatar Airways Boeing B 787 Dreamliner (Bildekilde: Qatar Airways)

Denne endringen reflekterer sannsynligvis ønsket om en mer eksklusiv reiseopplevelse etter den tilbakeholdte etterspørselen under COVID, som har gitt passasjerene en smak av luksus. Dette, sammen med Qatar Airways’ rykte som et pålitelig merke innen premiumsegmentet, gjør flyselskapet til et naturlig valg for de som søker den beste verdien for Business Class-opplevelsen.

Eric Odone, Vice President Europe hos Qatar Airways, sier:

– Når flyreisen ble gjenopptatt etter pandemien, dannet det seg nye flyvaner blant fritidsreisende. Mange måtte avstå fra å reise i to år, og når COVID-restriksjonene ble løftet, benyttet de sjansen til å unne seg litt mer luksus. Vår bookingstatistikk viser at denne trenden har holdt seg, også i 2023 og når vi har gått inn i 2024.”

– Med betydelige investeringer som er gjort i utvikling og innovasjon av Business Class-produktet gjennom årene, kan kunder være trygge på at de får valuta for pengene og kommer fram til sin destinasjon avslappet og klar til å omfavne feriens ånd eller gå rett inn i et forretningsmøte.

– Setene er ikke bare helt flate, men også fullt elektroniske og de mest moderne de noensinne har vært;måltidene om bord er nå enda mer gourmet med smaker inspirert av destinasjonen og etisk framstilte ingredienser; og amenity-kiten kommer nå fra de mest luksuriøse designermerkene. Flyselskaper som Qatar Airways, som overgår forventningene på disse områdene, sammen med de grunnleggende premiumfordelene som prioritert ombordstigning og bagasje, prisbelønnet kundeservice og en sømløs flyplassopplevelse, har ført til at kunder som kanskje bare har prøvd Business Class for første gang, fortsetter å komme tilbake.

– Det blir interessant å følge med på hvordan denne trenden utvikler seg, spesielt når vi samtidig har en lavkonjunktur og inflasjon som i økende grad påvirker nordiske reisendes muligheter til å booke premiumklassebilletter”.

Flere nyheter og artikler om Qatar Airways finner du HER

Oversikt Qsuite Cabin (Bildekilde: Qatar Airways)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker

British Airways celebrates 70 years of flying to Chicago (photosource: ba.com)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(AI-generert illustrasjon)

Luftfotografi i hjemmet: En ny dimensjon av kunst og estetikk

Havila Polaris (Foto: Martin Giskegjerde/Oclin - Havila Kystruten)

Erna Solberg blir gudmor når Havila Pollux døpes i Bergen