Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) har mottatt svært positive tilbakemeldinger fra årets virtuelle German Travel Mart (vGTM). GTM arrangeres årlig og tiltrekker seg et internasjonalt publikum. I år fant den sted for andre gang virtuelt.
Ifølge en spørreundersøkelse blant deltakerne var 84 prosent fornøyd eller veldig fornøyd med årets vGTM. 86 prosent av de spurte vurderte vGTM som en god eller svært god plattform for å inngå forretningsavtaler.
– Også i digitalt format er GTM det sentrale salgseventet for tysk innkommende turisme. 79 prosent av deltakerne har tidligere vært på GTM, enten som tilbyder eller innkjøper. En undersøkelse i forkant av årets arrangement bekreftet at merkevarebevisstheten om Ferielandet Tyskland er svært god og at deltakerne hadde høye forventninger. Disse ble også oppfylt. 96 prosent av de spurte knyttet nye kontakter på vGTM, 90 prosent ønsker å delta på GTM i årene fremover. Med denne suksessen bidrar vi betraktelig til gjenoppbyggingen av tysk innkommende turisme, sier Petra Hedorfer, administrerende direktør i DZT.
Les også: Gjenoppbygging av tysk innkommende turisme
6 500 nettmøter blant deltakerne
250 tyske deltakere fra hotell- og transportbransjen, fritidsindustrien, destinasjonsledelse og regionale turistorganisasjoner deltok på vGTM sammen med rundt 500 innkjøpere fra internasjonal reisebransje.
Omtrent 6 500 nettmøter ble booket med formål om å forhandle frem avtaler for det kommende året. Informasjonsprogrammet bød på paneldiskusjoner og webinarer med innsikt fra viktige markeder for tysk innkommende turisme, de siste internasjonale trendene og utviklinger innen tysk turistindustri. Deltakerne fikk også presentert aktuelle tilbud og markedsføringskampanjer fra DZT.
Delstaten Mecklenburg-Vorpommern var partnerland ved årets GTM. Tobias Woitendorf, daglig leder i delstatens turistforbund (TMV), kommenterer:
– For Mecklenburg-Vorpommern var vGTM en svært god anledning til å styrke den direkte utvekslingen med internasjonale innkjøpere, som viste stor interesse for nye turismeprosjekter og temaer som bærekraft og helseferie. Reiseinteressen består, så forhåpentligvis får vi snart et perspektiv på når samfunnet kan åpnes opp igjen.
Les mere om inntrykkene fra årets virtuelle vGTM 2021 HER (ekstern lenke)
2022-utgaven av GTM finner sted mellom 2. og 4. mai i forkant av pasjonsspillet i Oberammergau.
Flere artikler om GTM – German Travel Mart finner du HER
Les flere nyheter og artikler om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER
Om GTM
GTM arrangeres årlig av DZT i samarbeid med vekslende partnerregioner og -byer. Workshopen utgjør arrangementets kjerne. Tilbydere innen hotell- og transportbransjen samt lokale og regionale turistorganisasjoner inviteres til å presentere sine tilbud for beslutningstakere i internasjonal reiseindustri og medierepresentanter fra sentrale markeder. Deltakerne kan knytte nye kontakter og pleie eksisterende kundeforhold, delta i faglige samtaler og gjøre forretninger med tyske tilbydere.