logo-white

Nullutslipp og destinasjonsutvikling på agendaen når cruisenæringen samles

Cruiserederier, regjeringsmedlemmer og representanter for internasjonale institusjoner samles i Genova til Cruise Week Europe i dagene 11.-14. mars. Arrangementet blir bransjeorganisasjonen CLIA Europa sitt første europeiske toppmøte. 

Cruisenæringens toppmøte vil finne sted i The Blue Pavilion, som ligger ved havnen i Genova i det nordvestlige Italia (Fotokilder: CLIA/portoantico.it)

Cruise Week samler viktige aktører og åpner for dialog og kunnskapsdeling på tvers av land, markeder og rederier. Særlig høyt på dagsorden står veien mot netto nullutslipp og destinasjonsutvikling. Toppmøtet vil dermed ha både debatter og samtaler om beskyttelse av marint liv, bærekraftig turisme og utvikling av arbeidsstyrken som driver bransjen. Sammen med over 110 ulike utstillere vil uken fylles av det beste cruisenæringen har å by på. 

Flere viktige aktører fra cruisenæringens viktigste markeder i Europa er representert, blant annet vil Kystdirektør Einar Vik Arset fra Kystverket delta. Norge er blant Europas fem fremste destinasjoner, som trekker frem viktigheten av å være representert når aktørene samles. Myndighetspersoner fra Hellas, Kypros, Spania, Europaparlamentet og Italia vil også være til stede for å delta i paneler og debatter. 

– Det er en glede å kunne samle den europeiske cruisenæringen i den historiske havnebyen Genova. Her skal vi både hylle tradisjonene våre, men også se fremover. Når myndigheter, organisasjoner og cruise- og reiselivsnæringen samles på denne måten skal vi skape gode løsninger sammen, for fremtiden, sier Marie-Caroline Laurent, Generaldirektør i CLIA Europa

Marie-Caroline Laurent er generaldirektør i bransjeorganisasjonen CLIA Europe (Fotokilde: CLIA)

Gjennom samarbeidet med ulike aktører i næringen arrangerer vi for første gang en innovasjons-expo, der utstillerne vil presentere nye løsninger og produkter fra hele Europa. Uken byr på et fullpakket program hvor det blant annet blir utstillinger, paneler og bransjesamtaler.

Viktige temaer er cruiseøkosystemet, bærekraftig reiseliv og innovasjon. Målet er å gi deltakerne mulighet til å bli kjent med hele verdikjeden til næringen. Utstillingen og konseptet er en sterkt anbefalt begivenhet, og for næringsaktører en unik mulighet man ikke bør gå glipp av. 

Cruise Week hadde ikke vært mulig uten de ulike samarbeidspartnerne. Byrådet, havnevesenet og handelskammeret i Genova har lagt til rette for utstillingen og arrangementene, og sponsorene og partnerne RINA og Lloyd’s Register har vært med på å sikre at drømmen om en europeisk møteplass for bransjen er blitt til en virkelighet. 

Mer informasjon om arrangementet finnes HER

Flere relaterte nyheter finner du HER og HER

Les også: Reisebransjens viktigste B2B-arrangementer i første del av 2024

Flere B2B-nyheter finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Stena Line)

Strawberry overtager driften af Stena Line`s The Reef-hotel i Frederikshavn

(Bilde: SAS – Scandinavian Airline)

SAS blir med i SkyTeam

Cadiz ligger ved Atlanterhavet - sydvest i Andalusia, rundt 120 kilometer syd for regionhovedstaden Sevilla. Nærmeste flyplass ligger i Jerez, 40 kilometer lengre nord (Fotokilde: Ticket)

Få en forsmak på sommeren uten trengsel – her finner du de autentiske spanske perlene

Kvitnes Gård ligger i Vesterålen   (Foto: Eivind H. Natvig/Institute)

Har millioner – leter etter reiselivets beste nyskapingsprosjekter

(Foto: Apollo Sports/Surfakademin)

Apollo Sports inngår samarbeid med Surfakademin