logo-white

Tyskland over gjennomsnittet blant Europas topp-markeder

Som internasjonalt reisemål kan Tyskland vise til en vekst langt over gjennomsnittet i tallrike, europeiske markeder. Tysklands viktigste kildemarked er Nederland, som viste en liten prosents økning av utenlandsreisende i 2014 totalt og en økning av to prosent når det gjelder reiser til Tyskland.

De siste restene av Berlinmuren (foto: ©otoerres)

Utenlandsreisende fra Sveits viste sammenlagt fem prosents økning, og hele syv prosent av dem gikk i retning Tyskland. Potensialmarkedet Polen vokser konstant og økte åtte prosent på verdenskartet, til Tyskland var økningen ni prosent.

I Østerrike sank antallet utenlandsreisende med én prosent i 2014, mens antallet østerrikske gjester i Tyskland økte langt over gjennomsnittet, med fem prosent.

Incomings reelle verdi øker

Alt i alt betalte europeere 25,4 milliarder euro for sine Tysklandsreiser i fjor — heri ligger alle reiseutgifter for transport, husly, forpleining, shopping osv. under oppholdet i Tyskland — så vel som utgiftene til reisen til, fra og videre. Dermed økte selve verdien av innkommende turisme med hele 2,4 prosent.

Les også: Reiselandet Tyskland styrker sin posisjon i Europa

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Cadiz ligger ved Atlanterhavet - sydvest i Andalusia, rundt 120 kilometer syd for regionhovedstaden Sevilla. Nærmeste flyplass ligger i Jerez, 40 kilometer lengre nord (Fotokilde: Ticket)

Få en forsmak på sommeren uten trengsel – her finner du de autentiske spanske perlene

Kvitnes Gård ligger i Vesterålen   (Foto: Eivind H. Natvig/Institute)

Har millioner – leter etter reiselivets beste nyskapingsprosjekter

(Foto: Apollo Sports/Surfakademin)

Apollo Sports inngår samarbeid med Surfakademin

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser