Monika Hauge Nordgård er fra oktober ansatt som global markedssjef i Hurtigruten ASA. Hun er 36 år gammel og er sivilmarkedsfører med en Master i Marketing Management fra Norges Markedshøyskole.
Monika Hauge Nordgård kommer direkte fra en karriere som markedssjef i Star Tour Norge, før det var hun ansatt hos DFDS Seaways, til å begynne med som CRM Manager og deretter som markedssjef. Monika har solid reiselivserfaring og spisskompetanse innen CRM og digital markedsføring.
– Jeg er svært opptatt av å se ting ut i fra kundens perspektiv og gleder meg til å ta fatt på den globale markedskommunikasjonen i Hurtigruten», sier Hauge Nordgård.
Global Marketing i Hurtigruten bygges opp med base i Oslo i tett samarbeid med utenlands kontorene i Hamburg, London, Paris og Seattle.
– Vi er meget fornøyde med å få Monika med på laget og med hennes erfaring skal vi bygge en global merkevare med meget store vekstambisjoner for fremtiden» forteller kommersiell direktør Magnus Wrahme