logo-white

Lufthansa Group og Amadeus utvider partnerskapet til også å innbefatte distribusjon av NDC

Lufthansa-gruppen og Amadeus har inngått ny distribusjonsavtale for å forbedre reisebransjens retail-utvikling. NDC-basert innhold fra Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa, SWISS, Air Dolomiti og Eurowings Discover blir tilgjengelig via Amadeus Travel Platform fra 4. kvartal 2022

Lufthansas Airbus A 380 og Airbus A 320 på Oslo lufthavn Gardermoen (foto: ©otoerres)

Lufthansa Group og Amadeus utvider sitt samarbeid for å modernisere reisedistribusjon og bransjens retailingmuligheter. Fra og med 4. kvartal i år vil NDC-basert innhold fra Lufthansa Group bli tilgjengelig for booking via Amadeus’ NDC-tilpassede løsninger – Amadeus Selling Platform Connect, Amadeus Travel API og Cytric Travel & Expense.

Dette omfatter NDC-basert innhold fra Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Air Dolomiti og Eurowings Discover. Dette inkluderer blant annet såkalt continuous pricing og et bredt spekter av tilleggstjenester. I tillegg til det NDC-baserte innholdet, vil reisebyråene fortsatt ha tilgang til innhold fra Lufthansa-gruppen via den tradisjonelle EDIFACT-teknologien.

– Vi i Lufthansa Group har tatt mål av oss å være med å forme flyindustrien og å modernisere reiseopplevelsen for våre passasjerer, sier Tamur Goudarzi Pour, Chief Commercial Officer og Member of the Management Board hos SWISS.

– Jeg er derfor svært glad for at vi har signert denne banebrytende distribusjonsavtalen med Amadeus, vår langsiktige samarbeidspartner, hvor vi blant annet introduserer to ulike NDC-modeller. Slik fortsetter vi på vår vei mot å fornye distribusjon av flyreiser, og vi som bransjeledere vil sammen kunne bidra til å sette fart på implementeringen av moderne bransjestandarder slik som NDC i global målestokk.»

– Utbredelsen av våre NDC-tilpassede løsninger, og de avanserte mulighetene for moderne retailing som ligger i dem, vil hjelpe både Lufthansa-gruppen og reisebyråene som benytter Amadeus til å kunne tilby sine kunder mer relevante tilbud, og dermed forbedre kundeopplevelsen, sier Decius Valmorbida, President of Travel at Amadeus.

– Denne avtalen kommer dessuten på et tidspunkt hvor både NDC og skiftet til mer moderne retailing i reisebransjen er i kraftig utvikling, og vi anser at slike kundeorienterte samarbeid som dette er helt essensielt for å sikre en framtidig bærekraftig vekst for bransjen som helhet.»

Lufthansa-gruppen og Amadeus jobber nå sammen for å integrere NDC-innholdet fra de ulike flyselskapene inn i Amadeus Travel Platform, og man har som mål å påbegynne den gradvise globale utrullingen fra 4.kvartal og utover, først i utvalgte europeiske markeder. Dette vil bety at prissøk, booking, betaling og etterbehandling av flybilletter er tilgjengelig i en løsning som er helintegrert i hele Amadeus sitt økosystem. Både innhold og funksjonalitet vil bli kontinuerlig utvidet i månedene som kommer.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn