Kanariøyene tok i mot 9.411.832 utenlandske turister iløpet av det 10 første månedene av 2014. Det er 11.32 prosent flere enn i samme periode året før. August er så langt årets beste måned.
Klimaet er utvilsomt den viktigste grunnen til at internasjonale turister besøker Kanariøyene. Med en årlig gjennomsnittstemperatur på 18 º C om vinteren og 23 ° C om sommeren og nesten 5000 soltimer i året, har øygruppen flest timer med lys i Europa og er stedet der vår og sommer varer 365 dager i året.
På grunn av sitt klima, sine mange opplevelsesrike tilbud, dets vulkansk landskap og kvaliteten på infrastrukturen for turister, har Kanariøyene befestet sin stilling som en av de ledende destinasjonene blant europeiske turister. Dette understrekes ved de ferske besøkstallene.
Etter et rekordâ€august har 9.411.832 utenlandske turister besøkt øyene i løpet av de
første 10 månedene i år. Dette er en 11.32 prosent økning i forhold til samme tid i fjor – noe som tilsvarer en økning med nesten en million -Â 957 305 gjester.
Besøkslisten toppes av Storbritannia (3.670.858), Tyskland (2.597.093) og Skandinavia (1.677.734).
Eksempler fra kampanjen på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=ESL0Tb6Qvsg
Ricardo Fernández de la Puente Armas som er viseminister for turisme på Kanariøyene og MarÃa Mendez – toppsjefen for Promotur Turismo de Canarias, har nylig videreutviklet kommunikasjonskonseptet for øyene, med etableringen av såkalte “Shine Therapists”.
Disse skal sikre at turister som er på ferie skal komme hjem igjen fornyet og fornøyde.
Kampanjen “Take Up Shinetherapy” er en del av Kanariøyenes “Shine Again”, som varer frem til 31. januar.
Kampanjen er rettet mot øyenes ledende markeder som Tyskland, Belgia, Spania, Frankrike, Nederland, Irland, Norge, Storbritannia og Sverige.
– Målgruppene kampanjen er rettet mot er først og fremst personer som ønsker å stresse ned, slappe av og komme bort fra sine daglige gjøremål og få tilbake energi og overskudd, sier MarÃa Méndez.
En annen målgruppe er voksne turister som ikke bare ønsker å stresse ned, men som også er interessert i å lære mer om Kanariøyene.
Eksempler fra kampanjen på YouTube: