logo-white

Icelandair tilbyr flybookinger via Facebook Messenger

Icelandair viser veien for fremtiden og gir nå kundene muligheten til å bestille sin flybillett via Facebook Messenger. – Vi ønsker å stadig forbedre reiseopplevelsen for våre kunder, noe som starter helt fra begynnelsen, ved booking-opplevelsen, sier Gudmundur Óskarsson hos Icelandair.

Facebook Messenger Stopover Bot, gjør det enklere enn noensinne å bestille en Icelandair Stopover. Tjenesten er tilgjengelig 24/7, passasjerer kan søke og bestille flybilletter direkte via Facebook Messenger. Den nye tjenesten setter Icelandair i forkant av den oppadgående trenden med Conversational Commerce, å benytte kommunikasjonsapplikasjoner som utsalgspunkt. Icelandair’s nyskapende bruk av Facebook Messenger-teknologi er et steg mot å forbedre kundeopplevelsen.

Bot er et serviceverktøy, som sammen med booking- og søkefunksjonalitet kan svare på ofte stilte spørsmål og bidra med raske svar i form av både tekst, bilder og videoer.

(screenshot: youtube/icelandair)

Gudmundur Óskarsson, Director Marketing and Business Development hos Icelandair kommenterer:

– Vi ønsker å stadig forbedre reiseopplevelsen for våre kunder, noe som starter helt fra begynnelsen, ved booking-opplevelsen. Ved å være det ledende flyselskapet i å tilby flybestillinger via Facebook Messenger, viser vi vår forpliktelse overfor kunden. Vi er bevisste på hvilke plattformer våre kunder bruker og ønsker å tilby nye måter å kommunisere med dem på, og samtidig også tilby verdifulle interaksjoner. Med denne tankegangen ønsker vi å posisjonere oss som mer enn bare et flyselskap, men også som et programvareselskap. Lanseringen av Stopover Bot er et nytt steg mot målet om at kundene skal kunne bestille en flyreise hvor som helst, når som helst.

Icelandair har samarbeidet med Travelaer for å utvikle den første utvidelsen av bookingmuligheter utenfor nettsiden, dette basert på undersøkelser som viser at kommunikasjonsapplikasjoner har forbigått andre sosiale medier, samt innsikt i forbrukervaner. De jobber for tiden med fase to av boten, for å kunne tilby ytterligere funksjonalitet og forbedre forbrukeropplevelsen.

For å komme i gang, skriv til Icelandair på Facebook HER eller HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport