logo-white

Hurtigruten seiler inn i omdømmetoppen

Hurtigrutens snuoperasjon, og utviklingen av nye attraktive opplevelsestilbud langs norskekysten, i Arktis, Antarktis og Sør-Amerika, sender nykommeren rett inn på andreplass på rangeringen av omdømme hos Norges 50 mest synlige selskaper.

Det er første gang Hurtigruten vurderes i den velrenommerte RepTrak-undersøkelsen til Apeland og Reputation Institute.

Hurtigrute-sjef Daniel Skjeldam prøver kajakken (Foto: Øystein Knoph)
Hurtigrute-sjef Daniel Skjeldam prøver kajakken (Foto: Øystein Knoph)

— Jeg vil rette en kjempetakk til alle som er spurt for at de viser oss denne tilliten. Dette er en seier for et fantastisk Hurtigruten-lag på sjø og land som hver eneste dag sørger for unike opplevelser for våre gjester. De kan kysten og er stolte over å være en del av den, og de har en nærhet til leia som gjør reisen helt ekstraordinær, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

Han mener «nye» Hurtigruten lykkes med å kombinere tradisjon og fornying til et tilbud med stor appell for både norske og utenlandske gjester. Sentralt står opplevelser som havørnsafari, RIB-ekskursjoner, fisketurer og lokalmattilbudet Norway’s Coastal Kitchen.

– Folk vil ha noe ekte og de vil ikke lenger være passive tilskuere på ferie. Derfor tilbyr Hurtigruten nå aktive og lærerike reiser. De mange unike ekskursjonene og forelesningene gir gjestene ekte nærkontakt med naturen og destinasjonene der vi seiler, sier Skjeldam.

Skjeldam mener Hurtigrutens tydelige samfunnsansvarsprofil også spiller en vesentlig rolle.

– Vi tilbyr reiser med mening. Gjestene våre får muligheten til å lære mer om og å gi tilbake til reisemålene. Mange av områdene Hurtigruten seiler i er sårbare. Det er viktig å vise fram naturen på en skånsom måte og å engasjere ambassadører som bidrar til å bevare den. Etter å ha seilt i disse farvannene i 125 år, har vi en unik kompetanse som vi vil overføre til våre gjester., sier Skjeldam.

Hurtigruten har den senere tiden blant annet investert mye i å gi fire av skipene langs norskekysten en solid ansiktsløfting, har inngått en intensjonsavtale om bygging av inntil fire nye ekspedisjonsskip, og har utvidet reisetilbudet til nye spennende destinasjoner som Canada og Amazonas.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker