Hertz har i dag over 350 parkeringsplasser tilgjengelig for sine brukere. Selskapets kundeundersøkelser viser at tilgjengelighet er viktig. Samtidig ser de at bruksmønsteret er i endring. Produktet var i utgangspunktet basert på timesleier og spontan bruk, som krevde at det stod biler utplassert på alle parkeringsplasser.
Markedstilpasset.
Basert på nye kundebehov og et fokus på å ha riktig bil til riktig behov, gjøres det noen endringer i bildelingstilbudet fra Hertz. Målet er å få et markedstilpasset tilbudet i dyrtiden man er inne i, derfor kommer bilutleieren til å fokusere på varebiler i en tid fremover. De kommer til å redusere bilflåten på personbiler, men opprettholder tilgjengeligheten på det som etterspørres.
Varebiler er en av de mest populære bilgruppene Hertz har, og de dekker et behov hos både bedrifter og privatpersoner, på dagtid, kvelder og helger. Selskapet bygger om på sine systemer slik at det fortsatt skal være mulig å bestille bil fra alle oppstillingsplassene de har, men fra noen av plassene må bilene forhåndsbestilles slik at man får tid til å flytte bilen dit du ønsker å hente den – når du ønsker den.
Hva betyr det for kundene?
I Oslo styrker Hertz tilgjengeligheten rundt sentrale knutepunkter som for eksempel Majorstuen, Skøyen, Carl Berner og St. Hanshaugen. Her vil det fortsatt stå biler tilgjengelig permanent og for spontan booking. I andre områder i byen vil de ta imot forhåndsbestillinger og plassere ut biler ved behov. Hertz vil fra januar kun tilby varebiler, og benytte dette virkemiddelet for å bygge opp en bærekraftig videreutvikling av konseptet.
Flere nyheter om Hertz bilutleie finner du HER