logo-white

Henrik er det ikoniske reisemålets nye direktør

Det startet med noen enkle sjøhus i havgapet for 20 år siden siden har det populære stedet utvidet med hotellrom & suite. Etter en omfattende toårig oppgradering og forvandling er nye Hustadvika Havhotell nå klar med ny direktør. Henrik Kavli har overtatt roret ved det ikoniske reisemålet.
Sammen med mat- og drikkeansvarlig Henrik Siversson (F&B-manager) skal Kavli og en håndplukket stab skape magiske øyeblikk for hotellgjestene. Det skjer på stedet der det norskeide reiselivseventyret Classic Norway Hotels startet i 2003.

Direktør Henrik Kavli (til venstre) og F&B- manager Henrik Siversson (til høyre) på Hustadvika Havhotell (Foto: Classic Norway Hotels)

Nytt navn

Gjennom 20 år i norsk reiseliv har gjestegården på Storholmen, som ligger ved den værharde Hustadvika-kysten utviklet seg til å bli et etterspurt og ettertraktet overnattings- og opplevelsessted. Den har funnet sin trygge plass i de krevende værforholdene mellom Molde og Kristiansund.

Nå er alt klart for å begynne et nytt og spennende kapittel langs en av landets mest besøkte nasjonale turistveger. Hustadvika Havhotell har nettopp kommet i mål etter en to år lang totalrenovering og omfattende oppussing samt innføring av et helt nytt og forbedret konsept.

Og nå står en ny og topp motivert ledelse klar for å overta servicebedriften som ligger på historisk grunn. Dette stedet har vært vitne til vikingenes, sjøfolkenes og handelsmennenes historier i tusenvis av år, og nå er målet å videreføre denne arven til gjester fra alle verdenshjørner gjennom Hustadvika Havhotell.

Hustadvika Havhotell ligger ved det berømte, og fryktede, havstykket med samme navn (Foto: Classic Norway Hotels)

31 år gamle Henrik Kavli har etter hotellutdannelse i Stavanger jobbet ved Hotel Aak i Rauma, før han for to år siden ble ansatt som hotellsjef ved Hustadvika Gjestegård. Nå tar han steget opp.

– Vi er stolte og glade for at Henrik Kavli har takket ja til å overta som direktør ved Hustadvika Havhotell. Han er en dyktig leder som skal lede et av våre flotte anlegg inn i en spennende tid for norsk reiseliv, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.

– Overgangen fra å være en gjestegård til et flott havhotell har krevd utallige timer med innsats. Vi har hevet standarden på hotellet flere hakk, og nå ser jeg virkelig frem til å ta fatt på oppgaven med å videreutvikle det. Vi skal være et foretrukket reisemål for både lokale og tilreisende gjester, sier Henrik Kavli.

Elsket av gjestene

At Hustadvika Havhotell har falt i smak hos de besøkende, blir tydelig reflektert i tilbakemeldingene fra gjestene.

– Vi har lenge hatt som målsetting å ha en service som legges merke til av alle våre gjester fra inn- og utland. Det er et mål som gjør at vi hver dag hele året skal yte det lille ekstra, sier Kavli og fortsetter:

– Vi jobber hardt med å stadig forbedre kvaliteten i alt vi tilbyr ved Havhotellet. Fra servicen vi yter, kvaliteten på maten vi serverer og til de fantastiske naturopplevelsene som omgir oss. Hustadvika Havhotell skal være et sted med autentisk og lokal hjemmelaget mat til frokost, lunsj og middag, alltid med fokus på bærekraft i alle ledd. Og selvfølgelig, ønsker vi å skape magiske øyeblikk som gjør at våre gjester ønsker å komme tilbake..

Restaurant Flo, Hustadvika Havhotell by Classic Norway Hotels (Foto: RAISFOTO/Classic Norway Hotels)

– Her vil våre gjester kunne nyte en fantastisk 4-retters middag i restauranten etterfulgt av den storslagne opplevelsen ved å se solnedgangen over havet. Enten de velger å nyte den fra svabergene langs kysten eller inne i loungen “Utsikten”. Eller de kan oppleve det magiske fargespillet når nordlyset danser over himmelen i vinterstid.

Kortreiste råvarer og lidenskap

Å foredle kortreiste råvarer til uforglemmelige måltid gjennom hjemmelagde mat, servert med stolthet er en av havhotellets viktigste merkevarer.

Dette arbeidet ledes av Henrik Siversson, som i sommer kom til Hustadvika Havhotell etter å ha jobbet ved en rekke restauranter både i Norge og internasjonalt.

– Målet vårt er å skape et unikt sted for god mat ute ved havet. I mine 20 år i bransjen har jeg samlet inntrykk fra fem forskjellige land, og nå har jeg tatt det aller beste fra min lange kulinariske reise for å forme matkonseptet ved Hustadvika Havhotell. Alt vi serverer her er laget på stedet, og hvert element på tallerkenen har en dypere hensikt enn bare å mette sulten. Mat og drikke bringer folk sammen og beriker hvert eneste øyeblikk hos oss slik at det føles som en fantastisk og varig opplevelse, uttaler Henrik Siversson med entusiasme.

Les mer om Classic Norway Hotels HER og om Hustadvika Havhotell HER

Flere nyheter og artikler om Classic Norway Hotels finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!