Blixtunnelen - Follobanen - Østfoldbanen - Togtrafikk - Bane NOR

Follobanen gjenåpnes tidligst søndag 12. februar

Bane NOR utsetter gjenåpningen av Follobanen til søndag 12. februar – tidligst ! Årsaken er at arbeidet med feilretting og testing av skjøter og endeavslutninger viste seg å være mer omfattende og tidkrevende enn forventet.

Blixtunnelen - Follobanen - Østfoldbanen - Togtrafikk - Bane NOR
Blixtunnelen på Follobanen (Foto: Nicolas Tourrenc, Bane NOR)

Bane NOR er godt i gang med testprogrammet på Follobanen, der de måler og tester kabelskjøter og endeavslutninger i tunnelen. Det er dessverre mer tidkrevende enn forventet og Bane NOR har derfor besluttet å utsette åpningen av Follobanen til 12. februar.

– Vi er lei oss for at pendlerne og øvrige reisende på Follobanen ikke har fått det tilbudet vi har lovet dem, og at det nå tar ytterligere tid før gjenåpning, sier Gorm Frimannslund, konsernsjef i Bane NOR.

Les også: Follobanen stengt på ubestemt tid (desember 2022) – Follobanen må holdes stengt til over nyttår (desember 2022)